Slutspurten

Ja, då var det torsdag kväll och veckan är snart slut. Känner mig trött och helt färdig faktiskt men det gå väl ändå. Känns som att jag bara har gjort måsten i veckan, inget roligt. På lördag har jag tagit på mig att jobba ett extrapass oxå.

Nåväl, idag har jag varit och fikat med Stina på stan, ikväll så flyttar hon till Stjärnstigen, är grymt avis, jag vill oxå ha hus! Men jag ä int bitter ;)

Bäbisen är det full fart på, hon klättrar och har sig och är riktigt snabb när hon vill. Vild är bara förnamnet, inte lika lugn och sävlig som Jeppe var i den åldern ^^ Hade jag haft en till bäbis som Jeppe hade jag nog övervägt att skaffa fler men en till Maja? Nej tack ^^

Är lite orolig över att hennes andning när hon är förkyld beror på allergi :/ Hon har fått det alla gånger hon varit förkyld.Hade varit hemskt om det var så, hade känts hemskt utan hund och jag har ingen aning om var dom skulle hamna. Men å andra sidan så fick hon ju det även i Turkiet och där hade vi inga hundar..


Nåja, man ska väl inte måla fan på väggen. Ari hade varit lätt att hitta ett hem åt, han är så härlig. Sisu hade varit svårare och Korim är ju 10 år... Den dagen den sorgen...

Jeppe ligger och sover sen kl 20 och snart ska lillan oxå i säng, då hinner man väl andas i fem minuter innan man själv går i säng. Men man får ju välja, jag vill hellre att hon sover 22-8 än 20-06. Jag får ju inte sova mer för det och det underlättar så himla mkt när jag hinner föra Jeppe till skolan när hon sover. Nåväl, hon börjar väl sova längre hon med, vilket år som helst nu ;)

Blev ett himla gnälligt inlägg men så känns det ibland. Men en rolig sak, jag har fyndat åt Majsing! Jag älskar villervallakläder och dom här ropades in i förrgår:



Har budat lite på en annan klänning som jag verkligen älskar oxå:

Hade velat hitta matchande kläder till barnen för att det är så sjukt sött men det känns för dyrt tyvärr. Kikade på Villervallas hemsida och det finns ju hur mkt som helst, hade LÄTT kunnat köpa alla strumpbxor och en av varje av tröjorna och bodysarna. Mycket av kläderna är Unisex oxå så om jag köper det åt Jeppe så kan Maja ha det senare. På Tradera är det inte heller billigt att köpa "märkeskläder" men jag betalade 115 för båda klänningarna tillsammans och jag har högsta budet på den andra på 125 kr.

majsing kryper ju och ställer sig mot saker och går efter möbler nu men det är svårt när det är så himla kallt på golvet. Med byxor och sockar är det för halt för att komma nånstans och utan är det för kallt. Å nu kommer vintern så det blir ännu kallare...

Glömde visst trycka spara, nu sover lilla barnet. Hon har vaknat till två dagar på rad efter 2 timmar och vill ha mer välling så nu har jag gett henne två flaskor tre dagar i rad och då har hon sovit hela natten. Nåväl, blir väl att käka lite kvällsmat och sen göra henne sällskap. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback