Plötsligt händer det

Igår innan Marcus for på jobbet sa han; "Men i natt kanske hon somnar 20!" Jag skrattade rått och tänkte bara hon somnar innan 00 får jag väl vara nöjd. Döm om min förvåning när hon somnade 20 och jag och Jeppe hann kolla film (Meleficent) och ha mys helt själv! Gick och la mig vid 22 (Jeppe kroknade på soffan i slutet på filmen) och somnade fort.
 
Hon har visserligen vaknat 3-4 ggr under natten men har varit "lätt" att söva om och ville kliva upp först vid 7, det tycker jag ändå är helt OK! Fast mycket vill ju ha mer så jag hoppas ju innerst inne på 6 timmar sömn i sträck, det var ett tag sen. På tisdag när Marcus har slutat jobba för veckan tänker jag sova i jeppes rum, längtar!
 
Vid 11-tiden blev hon trött och efter lunchen sov hon till runt 13.45, jag hann städa och plocka under tiden, underbart. Sen blev det lite mellis när hon vaknade och nu sitter hon och leker själv. Jeppe kunde leka själv men Maja har alltid velat ha sällskap. Är så skönt när hon kan roa sig själv.
 
Jag passade på att pyssla lite till Jeppes rum medan hon lekte, några tavlor med baggar. Nu ska jag bara försöka hitta med fiskar och fåglar också, gärna i gammeldags "skolplansch"-stil.
 
Känner mig fortfarande trött men mindre gnällig och det verkar vara fallet för fröken solstråle också ;) Nu hinner jag nog ta ut tvätten från maskinen och slänga på en till innan Marcus börjar vakna till liv. Hoppas verkligen nattningen och kvällen går lika bra som igår men jag tvivlar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback