Tröttsamt och gnälligt från alla inblandade

Ja, det är precis vad det är att ha en unge som aldrig vill sova. Jaja, aldrig är väl inte helt sant men inte på bra tider. Igår sov hon middag i tre timmar, det var ju trevlig, mindre trevligt att hon inte alls ville sova på kvällen och jag fick vyssa och vagga mest hela natten.
Här hade hon kommit på en ny lek i stil med tittut. Kröp fram och var glad och sen kröp hon bort igen och fram igen och bort igen och...ja, ni fattar konceptet.
 
Hämtade alla barnen i onssdags, eller alla två, hade ju med lillis. Maja blev taggad av Jeppes cykel och rusade efter honom "Vänta på mig!"
 
 
Nu har jag ju tagit 5 nätter på rad och mitt goda humör som jag fick av att sova innan är totalt försvunnet. Nolltolerans mot gnällande och allmänt grinig. Inte kul för nån.
 
Nåväl, hade en trevlig me&i på torsdag, skönt att träffa folk och jag fick gosa med en 8 veckor gammal pudelvalp och två små människovalpar. Självklart iförd me&i-outfit. Fast det har vi ju så gott som jämt ;)
 
 
Igår så hände inte direkt något spännande. Jag ock Jeppe tog en sväng på stan när Lillis skulle sova. Köpte nya badshorts åt honom då hans på något mystikt sätt försvunnit. Bäbis var söt, gnällig, gullig och jobbig, precis som vanligt. Vid 21 hade hon fortfarande inga planer på att lägga sig utan busade på med Marcus.
 
Efter att hon till slut lagt sig så började hon grina igen. Första gången gick jag och andra gick Marcus, han kom tillbaka med den här: hon har gnagt så det bara hängde en massa trådar. Lätt för den att sitta fast på armen.
 
Natten inatt var en katastrof och kände mest för att grina när hon vaknade för miljonte anda gången redan 01.30. Fick vyssa och vagga och buffa och nynna och smeka och trösta och somnade nästan böjd över sängen. Fick göra om proceduren en miljard ett par gånger till innan hon ville kliva upp halv 7, då ville jag också grina.
 
Vid 10 sov hon ett tag och sen var det full rulle till halv ett när jag tänkte ta en promenad med vagnen. Hon somnade innan vi ens hann ut. Jeppe for på badet med en kompis och jag gick en sväng men vände och la mig på soffan istället. Hann med en kvart innan hon vaknade.
 
Hon fick lite mellis men var sjukt gnällig, gissar att det är för att hon var trött och hon fick lite majskrokar att gnaga på medan jag försökte intala mig själv att hon inte skulle dö av dom. Det fick sådär. Gick över till yttepyttesmå gurkbitar som hon satte i halsen så nu är det bestämt; allt kommer puréas till hon flyttar hemifrån fyller tre.
 
Verkligen jobbigt att jag tror hon ska dö hela tiden, är som en hök och vaktar henne och törs inte låta henne äta bitar knappt alls. När dom äldre var lika gamla så satt dom ju och plockade i saker, nu får jag panik och kallsvettas bara hon sätter välling i halsen och tidigare till och med bröstmjölk. Det är så illa att när Marcus matar henne så måste jag ibland gå och sätta mig i vardagsrummet för att pulsen ökar, jag blir darrig och helt övertygad om att nästa tugga blir hennes sista.
 
Nåväl, hon överlevde majskrokarna idag också och lekte lite på golvet, dagens milstolpe är att hon för första gången ställde sig upp mot en grej utan hjälp! Gick inte så bra när hon skulle ner däremot, slog värsta rovan :/
 
Efter det blev hon grinigare och grinigare och jag tänkte hon kunde vila lite i vagnen. Gick ju sådär, hon trallade, babblade och skrek hela vägen. När jag kom hem hade marcus vaknat så han fick ta över henne innan jag fick spel.
 
Nu är det Marcus 12-timmarshelg, ser aldrig fram emot det. Själv med barnen 19-07 både lördag och söndag. Hela nattningen själv. Hoppas hon somnar tidigt ikväll så jag och Jeppe kan sova kolla en film. Nu ska jag blunda lite medan jag väntar på att maten blir klar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback