DollarTore

Halloj

Bidde ingen uppdatering igår, bäbis var kinkig på kvällen och jag kollade dokumentär. Nåja, recap om igår iaf. Mötte upp Lotta just efter kl. 11 och promenerade mot Alla Tiders. Bidde toast och sedan tog Lotta en kladdkaka och jag en glassmuffins, gott är bara förnamnet :)



Efter fikandet så tog vi en sväng på stan, jag köpte torrschampo till mig och lite kläder till Majsing, bl.a. det här underbara setet!

Efter vi varit på stan så skulle vi till profoto för att hämta ut kopior som vi beställt till mamma, dom här två valde vi att förstora åt henne




Men dom var inte klar så vi gick hem till mamma och chillade innan vi hämtade Jeppe på dagis, hämtade korten och sen gick tillbaka till mamma :) Hon bjöd på mat, fläskpannkaka, mums!


Stina, Janne och Johan kom oxå dit. Bäbisarna låg på golvet och blev busade med, och fotade ;)


Vi var hos mamma till runt femtiden, då var det dags för Jeppe att hälsa på en kompis. Majsing grinade i vagnen hela vägen och när vi kom till kompisens port (han bor ett hus ifån oss) så följde jag med upp. Fick avböja kaffe för jag trodde Maja skrek där nere, döm om min förvåning när jag kom ut och hon hade somnat ^^

For hem och ställde vagnen på bron, satte babyvakten i den och gick upp och tänkte städa. Tittade på sängen och bestämde mig för att städa kan jag göra när som helst och slocknade. Vaknade av att Jeppe kom hem vid halv åtta, var skööönt kan jag lova. Maja vaknade just efteråt så då var det matning som gällde.

Kikade Trassel med Jeppe (och Maja) efter det och sen skulle Jeppson i säng. Läste saga och sen käkade jag lite kvällsmat innan min dokumentär började. Tittade en på fyran som handlade om två siamesiska tvillingar som satt fast i huvudet. Maja ville inte sova alls, la henne vid halv elva men hon vaknade, eller somnade kanske inte alls, efter en kvart. Gick å la henne igen vid 23.30. Kollade klart dokumentären och var själv i säng vid 00.

Maja vaknade 3.30 inatt och sen har hon, sin vana trogen, knölat och tjorvat tills morgonen. Suga, släppa, suga, släppa, böka, sova och så om igen. Jag har väl sovit i 45 minuterspass, max, ända sen jag la henne i sängen med mig.

Jag och Lotta hade iaf bestämt att vi skulle promenera till Dollarstore idag på morgonen. Många här i stan tror att det heter DollarTore, därav rubriken ;)  Vid elva så började vi gå mot Lotta (efter jag hade fått tjata i 45 minuter på att Jeppe skulle klä på sig). Vi lämnade av Jeppe hos gammelmommo och fortsatte färden. Hittade inget jättespännande på Dollar däremot hittade jag massor på Expo som jag hade velat ha, bl.a. en Babybjörn comfort carrier. Man tar tyngden på höfterna istället för ryggen/axlarna. Synd bara den kostade 1300 spänn :/ Jagar vidare efter en sulkyvagn oxå.

Kom tillbaka till gammelmommo vid halv tre, käkade lite och kom därifrån vid fyratiden. Hälsade på Anna och gosade med valpar innan vi for hem en snabbis för att packa Jeppes saker han skulle ha med till Johan. Efter det har Maja fått mat, blöja osv. Hann fara en sväng med Anna på Ericsson och köpa joggingskor åt henne sen kom jag hem just innan 18.30 typ.

maja var trött ända från sextiden och somnade i bilen, hon vaknade direkt vi kom hem å sen har hon trilskats. Förstår inte varför det ska vara så svårt att sova när man är trött?! Hon var glad ett tag å sen ledsen osv. Slet mitt hår där ett tag, matade, bytte blöja, vyssade i vagnen, provade i barnstolen, vaggade babysittern, matade igen å till slut så somnade hon i mina armar just innan 21. Nu ligger hon i Jeppes säng och sover, grannarna poppar musik så det dånar.

Fick alla korten från Profoto idag på fb, är supernöjd! Verkar vara lite segt att få upp korten så jag postar alla i nästa inlägg.

Imorgon blir det kanske att hälsa på kusin Micke som fyller år, nu ska jag kolla lite serie innan Maja ska ha kvällsmat tror jag :)

Kommentarer
Postat av: Jessica S

Oj, så fin bild när hon skrattar =o) Så söt hon är =o) Kramar!!

2011-04-30 @ 09:41:49
Postat av: Linda

Kanske måste påpeka att bäbisen som ligger ner är Vanessa, men hon är söt hon med ;)

2011-04-30 @ 22:01:13
URL: http://cookiedragon.blogg.se/
Postat av: Edvard

Vadå "avböja kaffe", har du börjat smygdricka kaffe?

2011-05-01 @ 17:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback