Not such a great day...

Idag är det Halloween, men först lite om gårdagen...

Var ute och promenerade med Anna och hundarna och hon hade med superkameran! Blev mååånga härliga bilder på mina smådjur :) Här är några smakprov, klicka för större:





Kom hem 14.10 och just efter det kom även Jeppson hem. Förde han till festen just kl. 15. Jeppe hade roligt på Halloweenfesten. Var 8 barn där och alla var utklädda. Tre vampyrer, två häxor, en prinsessa, en batman och en lieman. Dom bjöds på allsköns läckerheter, bland annat dessa härliga avhuggna fingrar!


Var nästan för bra, ingen av barnen hade vågat äta dom ;) Medan Jeppe var på fest så for jag och Edvard och åt och handlade. Blev klara just före 17 å då skulle han hämtas. Hann med en husesyn och jag är så sugen på att själv ha hus nu så det inte är klokt! Deras hus var urmysigt!

Var hemma vid halv sextiden och då var det lite ätande och sen skulle jag och Jeppe ha mys, Edvard for iväg till klubben å spelade rollspel. Filmen, harry Potter och den flammande bägaren, var 2 timmar och 20 minuter, var därför vi satte på den så tidigt.



Hann dock bara se drygt en timme innan mamma och Nova kikade förbi och då tog vi en paus för lite lekande.

Filmen slutade vid tiotiden och då var Jeppe en slagen hjälte. Jag gick iväg till toa för att fixa fram tandborsten och då somnade han på soffan. Fick han iaf i sängen. Efter jag lagt Jeppson så tog jag emot bilder av Anna från promenaden och sen var det helt enkelt dags för sängen. Ställde bak klockan innan jag la mig och såg fram emot en härlig sovmorgon.


Ja, idag är det då halloween. 31 oktober. Började med att jag fick min efterlängtade sovmorgon. Vaknade halv nio och tyckte att Nej, man ska inte kliva upp då om man får sova, så jag envisades med att ligga längre. Edvard gick ut med hundarna och jag försökte somna om, var segt men till slut somnade jag om. När klockan var 10 så klarade jag inte av det längre så jag klev upp och gjorde morgontoalett osv. När jag kollar på klockan i köket är den 12.30, underligt... Min iPhone har alltså ställt om sig själv inatt utan att meddela det *suck*

Blev sur på mig själv, dukade fram mat åt mig å jeppe och gav mat åt hundarna. Hundarna var inte alls intresserade i skålarna Typiskt, jag som hoppades på att tonfisken skulle verka längre men dom nosade bara i skålarna. Påpekade det åt Edvard och då sa han att han redan gett dom mat. Nåja, det var ju skönt att det var för att dom var mätta som dom inte ville ha iaf, men väldigt irriterande ;)

Halv ett for jag, Jeppe och Anna och skulle fika på Alla Tiders Café. Jag hade sett fram emot en god glass! Vi gick förbi Gojans först för att lämna tillbaka en film och när vi kommer fram till fiket möts vi av en STÄNGT-skylt :( Vi blev hemskt besvikna men styrde kosan mot Nyfiket istället. Jeppe tog en glass och jag ett wienerbröd, smask! Dock inte lika gott som på Alla tiders och det var sjukt varmt och trångt där inne.


När vi gick hem så tyckte jag vi kunde svänga förbi Lotta och kika på deras nya bord men det tyckte inte Jeppe, han ville åka Bob. Mötte mamma i trapphuset och hon lovade att åka Bob med Jeppe, sagt å gjort, vi kikade på bordet, jag hann kika på Stinas nya oxå, och sen gick vi och hämtade Boben.

När mamma gick ut med Jeppe så tänkte jag fixa till duschdraperiet, det behöver kortas av typ 10 cm, men det var blött så det fick vara. Vid halv fem så ringde mamma, dom åt småplättar hos mommo och vem kan motstå det? Jag åkte dit direkt, mums!

Edvard for iväg till klubben och medan Jeppe kollade tv tänkte jag fixa duschdraperiet men jag får inte upp väskan som symaskinen ligger i!! Inte min dag idag, alls. Jeppe blev gnälligre och gnälligare. Antar att det berodde på att han brukar lägga sig 20 och nu är ju tiden fel... Förde han till Johan just efter åtta och har suttit här sen dess. Gav hundarna mat som dom slukade, känns skönt det iaf.

Nu blir det inte många knop till ikväll. Har tänkt se Supernatural och äta lite kvällsmat nu, sen blir det eventuellt lite B&J senare eller så sängen direkt. Hoppas ni har haft en fin halloween!

Förresten, jag blir glad när ni som läser kommenterar, känns mindre som att jag bara skriver för mig själv då ;) Är det bättre med miniatyrbilder eller stora bilder?

Kommentarer
Postat av: Stina

Tycker det är bra som du gjort.. Alla kort från promenaden som miniatyr, sen de som bara var några få som stora bilder.. =)

2010-10-31 @ 22:29:07
Postat av: Lotta

spelar ingen roll så länge man kan "klicka för större" :)

2010-11-01 @ 01:03:35
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback