Chokladbollar

Blev lite tråkiga hushållssysslor igår. Tvättade kläder, diskade osv. Hämtade Jeppe från dagis kl. 16, han var INTE glad över att gå hem. "Mamma jag vill INTE följa med!" var det första han sa när jag kom till dagis. Fick påminna han om att vi skulle öppna julkalendern och baka chokladbollar då blev han mer positiv ;)

När vi kom hem så väntade vi på att E skulle komma hem, vi skulle nämligen äta innan vi började med chokladbollarna. Blev lite målande medan vi väntade. Jeppe målade dinosaurier och jag målade fina blommor ;)


Efter maten, kulinariska läckerheter bestånde av köttbullar och mjölkstuvade makaroner, mums! Så var det dags att börja med chokladbollarna. Jag försökte få ner smeten i en bunke men det var för mkt smet eller för liten bunke, beroende på hur man vill se det, så jag fick använda våran fina popcornskål istället. Nåja funkade fint :) Var svårt att blanda allt så jag körde med elvispen, den orkade inte riktigt men det gick till slut.



Jeppe tyckte det var geggigt ;) Han gjorde ett fat med smååå bollar som han sa var hundarnas, dom blev så söta ;) Men jag förklarade att hundar inte får äta choklad så sa han att det var till honom själv, så han orkade äta många ^^ La Jeppson och det nog nog inte så länge efter det innan det var sängdags.

Kollade klart en film som det var 20 min kvar på och åt kvällsmat, mammas supergoda bröd som är bakat på julmust! :) Filmen hette After Life och den var inte vidare bra alls. Länk till After Life på Imdb. Om man gillar Christina Ricci så kan man kolla den för att hon var mkt naken i den annars var den inte mkt att se.

2 av fem


Vovvarna fick sin kvällsmat lite sent igår och dom var allmänt sugna:


Gick in i v 38(+0) igår och vi knäppte nya magbilder. Knäppte naket oxå, det tänker jag inte visa här men det ser för hilarious ut alltså. Magen ser helt eeeenorm ut! Känns helt fejk när jag speglar mig från sidan. Eftersom att magen sjunkit ner så ser jag den inte som så stor längre, är först när jag ser i profil i spegeln hur enorm den är, det har jag fått höra ett X antal gånger på stan idag oxå. "Hur många är det?" "Den spricker snart!" osv.



Ser väl ganska lika ut? Lite längre ner nu än förra gången bara. Andra bilden är tagen 4 dagar innan Jeppe kom ut. Har sovit rätt oroligt inatt med mkt drömmar trots att jag sovit själv då E gick å la sig efter mig å då sov på soffan. Läste ut en bok innan jag somnade, helt OK bok men dåligt slut:



3 av fem får den

Har klivit upp vid tio, hade dejt med Anna på Alla tiders café kl. 11. Hann slänga på en maskin och rasta hundarna innan det var dags att bege sig. Blev lite bitter när jag var ute med hundarna då jag upptäckte att det blev en glipa mellan magen och byxorna så jag frös. Fick byta kläder och ALLT jag försökte var för kort! Hittade till slut en tunika som täckte magen, kände mig som ett hus i den...

Var trevligt på fiket, som vanligt. Blev toast med skinka och ost och lussekatt till efterrätt. Studio 54 te som dricka till, mums! Beskrivs på hemsidan som "En blandning av champagne, jordgubb och grädde".


Hann en sväng på stan, hittade present till Jessicas lillgrabb då jag upptäckte att saken jag köpt till han från början var från 3 år ;) Blev en bok som jag själv älskade, han är för liten för den nu men det kommer :)


"I en stuga bodde Petter, Murre Svart och fyra getter" Kommer ihåg början fortfarande ;) Jeppe fick lite Pixi-böcker, dom är så himla praktiska när man inte orkar läsa en lång saga när han ska i säng.

Hittade en jul- nyårsklänning till mig för 100 kr, helt OK pris. Hämtade Jeppe efter stan och kom hem vid halv fem, då var det bara att kissa hundarna och hänga upp tvätten. Jag satte på Gyllene Knorren åt Jeppe och fixade iordning lite. E lagade mat när han kom hem medan jag vek in tvätten från igår. Bidde misslyckade plättar så jag fick äta ravioli, tur jag gillar ravioli ;)

Mamma och Stina kom och hälsade på vid sju och just efter dom ahde kommit så for jag och Anna och tittade på valpar hos Lillemor på Request. Vi ville se hennes nya import, lilla Bree från Australien, men vi fick se hennes små söta nyfödingar också. Hon ahde fått tillbaka en 10 månader gammal hane som var jättetrevlig, oj om jag bara hade haft tid...


Lilla Bree

Kom hem vid tio och har inte gjort så mkt sen dess. Ska nog kolla Gyllene Knorren och sen hoppa i säng. Imorgon blir det kanske att tvätta en till maskin kläder (mkt spännande) sen blir det skolarbete för hela slanten så det blir klart imorgon!

Hoppas ni haft en fin dag, inte länge kvar till jul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback