I don't have time to be this busy!

Ja, det är en vääääldigt busy week framför mig nu. Igår hann jag med solning och besök hos farbror med familj, kikade på gamla filmer från 2001 och 2003, kul att se sig själv ^^

 

Agility på kvällen, hundarna var taggade och duktiga, Sisu tog platta tunneln och Ari fick träna lite gunga, måste ha koppel på så jag kan bromsa han. Inga tokryck på planen utan dom var följsamma och härliga :)

 

Veckan då, den ser ut såhär, förutom det man liksom alltid gör:

 

Måndag: Städa och handla inför kalaset imorgon, ev film på kvällen om det hinns.
Tisdag: När Majsing somnar så ska jag börja med allt fixande inför kalaset och när Jeppe kommer hem får han garnera tårtorna som jag (förhoppningsvis) hunnit göra tills dess. Hämta råttorna från Djurmagazinet och fixa i buren, duka fram, ha gäster och sen på kvällen ev se Jurassic park med Jeppe, har lovat sen han var 4 att han ska få se den när han fyller 7 ;)
Onsdag: Majsing ska fota 1-årsbilder kl 15.
Torsdag: Playdate med Ingela och Hampus på dagen, handla inför barnkalaset och sen jobbmöte kl 19.
Fredag: 1-årskoll på morgonen sedan tvättstuga och jobba natt.
Lördag: Barnkalasförberedelser, kalas 14-16, städa undan och sen party m Jessica och gänget :)
Söndag: Inte en enda plan, och skönt är det! Blir väl iaf långis med hundarna.

Dunisen fastnar på bild ibland faktiskt, fast dom flesta blir suddiga ;)

 

Hon är hostig ännu och u har det börjat bli lite väsigt med andningen igen. Ska ju till BVC på 1-årskoll på fredag så jag ringde och frågade om dom kan göra ett allergitest då oxå, det kanske dom kunde så jag håller tummarna. Man vill ju veta om det ligger ngt bakom eller om det bara är så att hon blir så när hon blir förkyld. Skönt att få det svart på vitt så slipper man den där ångesten varje gång nån påpekar att "hon kanske är allergisk mot hundarna".

 

Jag somnade väl vid 00.30 eller så inatt och bäbis vaknade 7, var ju inte direkt utvilad men inte alls lika trött som igår. Då knölade hon ju så jag somnade vid 2.30 och sen vaknade hon 7.30, jag var inte i form då kan jag säga. När hon sov lunch så gick jag ut med hundarna och sen hoppade jag oxå i säng. tänkte att jag nog inte kommer kunna sova men jag kan ju lyssna på bok. Efter 3 minuter fick jag slå av boken för då hade jag redan somnat 4 ggr ;) Sov ända till 14 och det var välbehövligt kan jag lova.

 

Skönt var det att sola oxå, hade hoppats på att hinna sola upp mitt kort innan dom stänger på onsdag men det kan nog bli tajt om tid för det :/ Kanske om jag skulle få barnvakt och sola när Majsing sover...

 

Nåväl, nu har jag ordbajsat tillräckligt känner jag, skulle mest bara kolla om det går att kommentera nu. Hoppas ni alla får en fin måndag, jag ska börja med städandet nu och sen idag blir det handling med båda barnen, får se hur det ska gå ;)


Kommentarer
Postat av: Stina K

Tjohoo!

2012-01-23 @ 12:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback