Måndag och jobb igen

Inte för mig då utan för Marcus. Han jobbar varje måndag. Jo, ni hörde rätt, varje måndag. Varannan vecka är det hans första pass och varannan är det hans sista. Jag föredrar dom måndagarna när det är hans sista.
 
Igårkväll komm Jeppe hem igen efter en vecka hos sin pappa. Så här glada var dom då:
 
Nädå, ingen fara, dom var bara lite sammanbitna för filmen var så spännande. Rainbow Rocks är rätt gripande ;) Lillis har varit lite gnällig idag, lite svårt när hon inte riktigt kan säga vad som felas. Hon har dock lärt sig en väsentlig sak idag, att säga mamma! Eller egentligen har hon kunnat det länge men idag fick jag det på film ;) Hon har ätit massor med majskrokar med god aptit också, nu när jag (nästan) vågar låta henne äta dom
 
På den här bilden ser man hennes grepp tydligt. På vänsterhanden, som är den hon använder mest, så använder hon greppet mellan pek- och långfinger. På högerhanden använder hon lill- och ringfinger. På vänster är det ju för att tummen inte funkar, på höger är det för att (bortsett från att tummen saknas då) pekfingret och långfingret är rätt stela medan lillfingret funkar toppen. Uppfinningsrikt :)
 
Förra veckan spenderades med att införa operation sluta amma. Marcus har sovit med lillis sen i onsdags och det har ju fungerat lysande. Iaf för mig som sluppit vakna femtioelva gånger varje natt då jag sovit i Jeppes rum. På torsdag så fuskade jag lite då jag trodde brösten skulle expoldera men efter det har det varit no service. Nu är det sorgliga så att inga bh'ar passar även om jag förmodar att dom kommer krympa lite till innan dom är nere på sin slutgiltiga form. Jag sörjer redan ;)
 
Ja, Marcus har iaf fått visa prov på sina enorma skills i att sova när som helst, hur som helst. Brukar lite skämtsamt säga att jag har ingen katt, jag har en Marcus istället. För han brukar rulla ihop sig och somna mitt i allt. När som helst. Jag avundas den förmågan. Jag satt i soffan och blippade i mobilen, Marcus la sig med huvudet i mitt knä och vi pratade lite. 15 sekunder senare började han snarka. Hur gööör han?
 
Har iaf fått lite gjort här hemma, vet ju av erfarenhet att det inte brukar bli så mkt gjort på Marcus jobbveckor. Har fört två sopsäckar med kläder och en stor säck med skor till kupan och sen har jag slängt en massa här som jag kände att jag inte behöver. Kan ju ångra mig sen, det brukar jag göra ;)
 
Nu sover barnen sen ett tag tillbaka och Marcus gör sig redo att fara på jobbet. Jag ska äta lite kvällsmat och hoppa i säng jag med. I min egen säng, skönt ska det bli. Hoppas bara inte lillis vaknar en miljon gånger men jag har inga förhoppningar. Och hoppas jag inte glömmer bort att jag slutat amma. Känner mig lite nervös faktiskt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback