Kiruna

Sitter i Kiruna faktiskt. Har haft en vecka med fullt upp och idag är inget undantag.

Var till BVC med Majsing 9.40 och sen hade jag frissatid kl 11. Blev brunett och väldigt nöjd med det :) Hann med att gå en sväng genom stan på väg hem och köpa lite saker som behövs imorgon, ska nämligen gå ut, å kul ska det bli :)

Väl hemma var det tvättstuga och göra iordning godispåsar inför kalaset imorgon. Sen mer tvättstuga innan det var dags att hasta iväg till tåget.

Dum som jag var så tackade jag nämligen ja till att fara till Kiruna och jobba. Skulle åka 17.30 men det var såklart försenat så vi åkte 17.50. Kom fram vid halv åtta och kl 21 ska jag möta min "elev" på Arran. Jag ska vara lite övervakare åt en som sitter sitt sista pass innan han börjar jobba på riktigt. Vi stänger 3.30 och sen går min buss 7.30. Kommer hem 9 och då blir det väl att lägga sig till 12 eller så så man ska orka med kalaset och sen utgång.

Har fått låna mammas lägenhet imorgon så vi får ha lite förfest utan barn, praktiskt att slippa ta taxi till krogen oxå :) Vi blir max 4 st så det kommer inte gå så vilt till, har köpt hela 6 cider iaf ;)

Innan jag försöker hitta tillbaka till Arran så tänkte jag försöka se var busshållplatsen är så jag slipper söka den imorgon. Så snart blir det att få ut igen, av någon konstig anledning så verkar det alltid vara motvind och uppförsbacke var man än ska här ;)

Hoppas ni får en fin helg, ska försöka uppdatera mer i veckan, den är inte lika fullspäckad. Skickar med en bild från Majas fotografering, måste välja vilka bilder jag ska ta :)


Kommentarer
Postat av: Jessica.S

Så fin bild på Maja =o) och din snygga frisyr såklart =o)

2012-01-29 @ 17:25:43
Postat av: Anouk- mamma & livsfilosof

sv: Jo för mig hade det gärna räckt med förälder. Men många gåner hamnar man ju faktiskt i situationer där man BEHÖVER skriva sin livssituation.



Min blogg kommer ju (såklart) handla mkt om hur det är att vara mamma utan partner. I blanketter kommer jag få kryssa för ensamstående, i diskussioner kommer jag behöva berätta att jag inte bor ihop med knoddens pappa. I de situationerna behvs ju ordet. Och inte för att jag skulle skriva enastående mamma på försäkringskassans blankett, men kan ju vara ett roligare ord att använda i bloggen om inte anant;)

2012-02-06 @ 13:46:40
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback