Gnälligt värre

Idag är ingen bra dag. Har sovit rätt bra inatt och Jeppe var glad när jag förde han till skolan. Han fick välja tröja till fotograferingen idag och han valde den med Texas på som han säger, egentligen är det en bullterrier men det gör ju inget ;)

Det är skönt med en blogg så man kan ventilera sig men msn vill ju kanske inte lämna ut allt för privata saker när alla kan läsa så det är ju svårt med hur mkt man ska skriva. Det ständiga dåliga samvetet över hundarna gör sig även påmint idag. Är så less på dom så jag vill skrika ibland men sen får jag dåligt samvete. Av ngn konstig anledning så verkar det som att det är mer ok att skriva att man vill ha fri tid från barnen än från hundarna och det händer oftare att jag skaffar barnvakt än hundvakt. Sen jag skaffade Gizmo för drygt 9 år sedan har jag nog varit "hundlös" i mindre än en månad totalt. Jag träffar Jeppe mindre än hundarna, det är ju helt sjukt! När jsg köpte Gizmo var allt så lätt. Jag ville ha en sällskapshund och det var vad jag fick. Sen att han blev champion och klubbmästare i agility(vilket jag gärna skryter om ;) är som bara ett plus. När jag har skaffat dom andra har det varit med sikte på mer än bara sällskap och det har väl funkat sisådär. Korim är bara sällskap, Tellus skulle bli min utställningsstjärba men är nu enögd och bor i Piteå. Sisu är ok men det ör ibte kul att harva på i ringarna när det inte händer ngt, Ari skulle bli min nya stjärna och vad händer då. Jo, han ser ut som ngt katten släpat hem. Ari var ju nu visserligen inte bara tänkt till utställning men det var en stor del i det. Och nej, jag har inte mina hundar bara för att prestera men man har väl alltid ett mål med sitt hundägande?

Är för övrigt väldigt less på blogg.se, hur länge ska det ta att göra ett blig program som man kan använda på iPad och iPhone? It's not exactly rocketscience... Härifrån kan man inte använda registreringsverktyget och det går bara att lägga in bilder via mms om man inte redan har dom på nätet.

Blev ett riktigt gnällinlägg men så känns det idag, hoppas det blir bättre. Å nej, allt handlar inte om hundarna men det är så mkt jag är beredd att skriva om. 10 dagar kvar till Turkiet, det är iaf ngt positivt!

Kommentarer
Postat av: Jessica.S

Det är ju tillåtet att gnälla lite =o) och man får vara less på de håriga små monstren. Ibland är våra oxå väldigt billiga =o) Hoppas det blir bättre snart, är ju inte roligt att ha dåligt samvete. Tycker faktiskt att det är helt ok att skaffa hundvakt eller ha "hundfri" dag eller helg osv. Men förstår hur du menar och kan tänka mig att det finns de som inte tycker samma. =o) Många kramar =o)

2011-09-08 @ 11:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback