Vardag igen...

Eller, vardag och vardag, är första dagen på Jeppes fotbollsskola. den är bara en vecka och jag hoppas dom får en fin vecka med mycket innehåll och förhoppningsvis bra väder. Är 10 grader idag, känns inte direkt somrigt. Fick ta fram jacka och mössa igen, inte ett dugg roligt. Fördelen är väl att majsing kan sova på balkongen även den här tiden och att man inte kvävs på natten när man ska sova.



Hade tänkt ta mig en promenad men jag känner mig himla trött. Blir nog att jag tar och sitter här ett tag och sen blir det nog att plocka lite och boka tvättstuga.

Hade ställt klockan på 8.50 imorse och Majsing vaknade 8.15, typiskt. Inte för att hon hade sovit hela natten till då men iaf. Har börjat köpa coops blöjor, dom kostar 30 öre mindre per blöja men dom är inte lika bra som pampers så vi kör coop på dagen och pampers på natten. När Edvard skulle handla blöjor på Ica så fanns bara libero up&go så det blev sådana ett tag, vi upptecäkte dock snabbt att dom inte alls var bra. Våra pampers tog slut så vi har haft up&go nu på natten och när hon vaknade imorse hade det läckt igenom så hon var blöt på benet i pyjamasen.

Coop-blöjorna är tunna men stela och dom håller inte lika mkt kiss heller.

På tal om priser och jämförelser så hittade jag en jättebra sak sist jag handlade på ica. Icas egna varor har kommit ut med en laktosfri mjölk! Kanonbra för oss som dricker som kalvar, den är 3 (eller var det 4?) kr billigare än Valio per liter, blir mycket pengar till slut! Jag handlar ju annars gärna lokalt men Norrmejeriers laktosfria mjölk smakar så fruktansvärt sött att den inte går att dricka. Köper däremot alltid Norrmejeriers fil.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback