Ta tillvara på dagarna...

Hejsan

Var och solade med Stina igår, var himla skönt! Fotade lite på supersolariet:


Hann hem och duscha innan det var dags för kalas hos grannen. Tog med mig en festfin Majsing och åt lite god smörgåstårta. Efter ett tag var det dags för Majsing och äta och då passade jag på att gå förbi Stina, hon hade nämligen bjudit in mig på "misslyckade" bakverk.


Sen så blev bäbis trött och jag och Stina passade på att ta en promenad. Plockade hem Jeppe från kalaset å stoppade ner barnet i vagnen. Hon fick en lite mer praktisk klädsel för att sova i vagn, superbaby!


Var skönt med en promenad, lämnade Majsing under trädet och tog en sväng på Ica med Stina. Senare på kvällen så kom Jeppe. Han har avrit med farfar och dragit upp ett monster:


Ari och Majsing blev glada (ja vi andra oxå såklart). Majsing fick prata med storebror och Ari fick ngn att ligga och bita på. Han ligger alltså på Jeppe och gnager på ben, inte på Jeppe ;)


Jeppe kom isäng rätt sent. Han åt kvällsmat och kollade sen film i sängen. Jag kollade halva Änglagård innan bäbis somnade och då gick jag oxå å la mig.

Bäbis har sovit 00.30 - 6, käkat till 7 och sen sovit ett tag till. Jag känner mig ändå trött och sliten. Klev upp vid tio och sen var det frukost osv. Majsing fick lite gröt vid tolvtiden. Jeppe hjälpte till att mata henne men det gick väl sådär ;) Han satt först bakom henne och det gick inte alls för hon måste ju ha koll på var storebror är och hade inte alls tid att äta :oP

Korim har varit här snart en vecka och det funkar fint. Hundarna har fått skonkost med jättemkt vatten i så det har blivit lite kisspölar tyvärr. Som tur är så mest på golvet iaf.



Efter gröten så tog vi en sväng på stan. Majsing sov i vagnen och vi käkade glass/slush. Hittade en tröja på KappAhl åt Jeppe och en body åt majsing som var gratis. Hann med lite lekande på lekplatsen och en titt på skorean oxå. Ääälskade dom skorna men dom var obekväma och för dyra. Man fick snygga ben iaf ;)



Käkade nachotallrik på Md's (jeppe åt köttbullar) och sen busade han i lekparken med Nova. Jag gick hemåt och hann förbi Lotta en sväng och fynda lite skor innan jag insåg att jag inte hade ngn hemmanyckel så jag fick vänta med att gå in till E kom hem. Väl hemma hann jag inte göra så mkt innan mamma och mommo kom med jeppe och nova. Dom gick ut och lekte och jag satte mig och skrev.

Ikväll blir det slappande och imorgon är det solande med Helena. Blir nog att försöka hinna se klart Änglagård så jag kan se tvåan imorgon. Beror på hur medgörlig lillaste barnet är ;)

Majsing på Md's



Kommentarer
Postat av: linn

sv: det är ju sant att det inte behöver vara svart eller vitt, men jag ser det som väldigt fel att färga hundarna och måla klorna på dom. Fast alla behöver ju inte tycka likadant! :)

Och kloklippning och annat är ju sånt som måste göras, och det är nog inte så nyttigt för hundarna att äta godis hela tiden. Plus att om jag förstod det rätt så använde många av dom färger som kan ha varit giftiga..

2011-06-27 @ 21:19:04
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback