Oh sunny day...

Halloj

Härligt väder nu, eller egentligen tycker jag det är för varmt (25 grader nu när jag skriver det här kl. 23.46) men det är ju trevligare än 10 iaf ;) Sover dock jättedåligt i den här värmen och det gör Majsing oxå.

På måndagkväll så skulle jag ta ut pengar så jag kunde ladda ett solkort, är inte så förtjust i att länsa Jeppes spargris... Oroa er inte, jag har betalat tillbaka åt honom, med ränta, men det är skönt att slippa mata automaten med enkronor :oP Men uttagsautomaten som låg nära mig har blivit borttagen så jag kom på snilleblixten att ta cykeln. Premiärturen för i år! Tänkte cykla till Statoil för att pumpa däcken men insåg rätt omgående att det inte var möjligt då däcken var helt platta!

For till OK istället och försökte pumpa däcken. Genus i all ära men jag hade faktiskt mycket hellre stått bredvid och tittat på när ngn (förslagsvig snygg, ung och trevlig) karl hade pumpat däcken åt mig. Efter några om och men när jag försökte använda fel pump så blev iaf däcken bra och jag cyklade iväg. Trots att jag har kunnat cykla i över 20 år (fy vad gammalt det lät) så är jag inte bra på det. Kan cykla rakt fram men inte så mkt mer :oP Hämtade iaf ut pengar och kom hem och nattade Majsing.



Mötte Helena och Anna på solariet 10.45 och sen kom även Stina. Vi tog en fika på AllaTiders efter solningen, mycket trevligt. Blev kvar länge, kom hem vid tretiden. Hände inte så mkt mer spännande alls. Lite utevistelse, lite tv-tittande, lite Majsingmatande osv. Hälsade på systrarna en sväng oxå.

Majsing har vaknat 3, 5 och 7 imorse så jag kan väl inte direkt kalla mig utvilad. Jeppe klädde på sig och skulle gå ut och prova sin...hmmm...propellertjosan? När han hade klätt sig klart så sa jag "vänd på tröjan, du har satt den ut och in och bak och fram" och fick ett "vad spelar det för roll?" till svar. Kom inte på ngt bra svar så han fick ha kvar den så ;)


Bestämde att jag och Jeppe skulle gå på badet när Majsing hade somnat middag så halv ett så begav vi oss dit. Räddade skatungen från att bli uppäten av en setter på vägen och väl framme så inser vi att det är stängt för renovering *suck*

Gick tillbaka och hade tvättstuga istället och Jeppe lekte med Elin och Amanda. Bäbis har inte sovit bra alls idag på dagen. Har varit på tok för varmt idag och det håller jag med om. Men bonus är iaf att hon har druckit vatten ur flaskan :)


Vid fyratiden så försökte jag få Majsing att somna men det gick inte så bra så jag och Jeppe mötte upp stina och Oskar för en glass på stan. På hemvägen somnade Majsing i vagnen och sov typ 45 minuter. Jeppe har lekt med Elin och Amanda mest hela dagen men det var för varmt för att vara utomhus tydligen ;) Sussi kom förbi och var barnvakt åt Majsing ett tag när jag var nere i tvättstugan, det uppskattades, fast jag tror inte Sussi tyckte det var så hemskt heller ;)

Majsing började gnugga ögonen redan vid åtta och jag provade ge mat men det uppskattades inte. Gröt, fruktpuré eller tisse ska det vara, allt annat är skit tycker hon ;)


Hon fick lite kvällsgröt och Jeppe fick kvällsmat och sen kolla film i sängen. Jag satte mig i soffan vid 22.20 och matade bäbis och läste en bok som jag fastnade i, En liten hattaffär på hörnet.



Gillar den skarpt än så länge! Imorgon kommer mamma och hämtar mig, Jeppe och Majsing kl 11 och så bär det av mot badhuset i Mbgt för badande i utepoolen. Är nog ett par år sen jag var där sist :) På kvällen är det handlerträning och sedan hundbadande och på fredag är det marknad och lördagsmys. Lördag och ev. söndag är det agility på klubben. Korim får avrunda inlägget, gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback