Boobies!

Hittade en intressant artikel på aftonbladet. En ursäkt att få visa brösten. Jisses, vad ska man säga? Jag har faktiskt aldrig blivit illa bemött när jag ammat offentligt och det gjorde jag ofta när Maja var mindre. Även när Jeppe var liten. Jag har ammat på fik, restauranger, ute i lekparker, hemma hos folk osv. Jag har ALDRIG hört någon kommentera det negativt eller sett någon som tittat snett. Hade jag sett det hade jag inte ens brytt mig, mitt barn måste ha mat, klart det ska få äta!

Jag har nog aldrig ens tänkt tanken att ngn skulle ta illa upp om jag ammar. Alternativet är ju att jag skulle vara tvungen att åka därifrån eller låta henne svälta. Sen ammar man väl mera öppet hemma än vad man gör ute men det är ju samma när man byter blöja. Stänger dörren när jag är ute, är jag hemma så är dörren öppen.

Däremot har jag inte lagt ut så många amningsbilder i bloggen finns dock ett gäng på hemsidan från när Jeppe var liten. Jag har alltid sett det som ngt normalt och inget att fästa sig vid. När jag ser någon som ammar offentligt så ler jag, en liten ny varelse som får mat, vad kan vara fel med det? Om man tycker det är vulgärt behöver man väl inte titta? jag har aldrig sett någon som fläker sig mer än nödvändigt när dom ammar och många visar mera av brösten i urringade kläder än när man har framme hela bröstet för amning.



Som på den här bilden, man ser faktiskt mer av bröstet som hon inte äter ur ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Amning är väl det mest naturliga i hela världen...att folk ens ids irritera sig på det!!!

Som att man skulle tänka "Ja nu har jag lust att visa boobsen...jag tar med mig ungen på ett fik och flashar lite"...öhh eller?!!

Då tycker jag vi "förbjuder" pussar, hångel, urringade tröjor, tighta tröjor osv osv...

Nä folk har alltid gnällt och kommer alltid gnälla, alltid är det något!!!

2011-06-13 @ 20:01:38
Postat av: Jessica.S

Har oxå sett(och hört) på många ställen att det är så "hemskt" att amma offentligt. Att mammor som ammar på offentliga platser bara vill visa upp sig och har tom läst om de som blir äcklade av att sitta och titta på när en baby ammas när de själv ska äta(restaurang)...är så otroligt dumt tycker jag. Hallå!! Titta inte dit då... =o( Har ammat offentligt med alla mina barn, är de hungriga är det väl en självklarhet att bebisen ska få äta...=o)

Tänk om man skulle börja förbjuda vuxna att äta på offentliga platser för att andra människor kanske blir äcklade om de går förbi restaurangen/fiket och tittar in ;o)

2011-06-14 @ 16:35:21
Postat av: Linda

Ja, vissa är så fula så man kan tappa aptiten, det borde förbjudas ;)



Kan det vara så att det är mer OK här på en liten ort än i storstäderna? Tycker det låter underligt för det måste ju finnas ännu mer barn där...

2011-06-21 @ 18:27:32
URL: http://cookiedragon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback