Ett livstecken

Hejsan, hejsan! Ja, har inte varit drösvis med uppdateringar direkt men det är annat som har prioriterats de senaste veckorna. Jeppe har fyllt 6 år och vi har haft kalas annars handlar mitt dygn mest om amning och sova. Lite mer då av det första än det andra, iaf för mig.

Maja har varit i min famn sen vi klev upp, har inte ens kunnat klä på mig ännu, fick göra frukost med henne på armen. Nu har hon legat i babysittern i fem minuter utan att vakna så det gäller att snabba på med det man vill göra, sånt som andra tar för givet - som att gå på toa utan att hålla i bäbis samtidigt.


Jeppe på sitt kalas

Maja är såklart världens sötaste och underbaraste bäbis, man får passa på att njuta nu när hon är liten, den tiden går så fort över. Snart ska det börja sittas och ätas riktig mat och krypa, men än så länge är hon liten. Småbarnstiden är underbar och hemsk på samma gång, finns inget bätre än att sitta och titta på hennes ansikte när hon sover men sömnbristen gör sig hela tiden påmind.



Ska försöka skriva oftare nu och lovar att ni förmodligen kommer hinna bli less på alla bilder på Maja ;)

Igår for jag med Anna, Stina och Helena och åt på Tropicana. Lite sushi funkar alltid, har varit sugen på det länge. Trevligt sällskap gör ju inte saken sämre heller. Efter maten så kollade jag och Anna film tills det var sängdags. Filmen var väl sådär, lite skum men tja, den dög.

Idag blir det förmodligen att svänga förbi Alex och David på lite tårta men innan dess ska jag nog hinna ge Maja ett bad. Hade egentligen velat ta en promenad men som vanligt när det är nollgradigt så blåser det halv storm. Blir att fara till präonen senare, kanske tar en promenad där istället.

Nåväl, ha en fin dag allihopa.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Visst är dem söta när de sover. Passa gärna på att fota henne innan hon blir större, då man lättast får bra bilder både när hon sover och är vaken:)

2011-01-27 @ 14:23:35
URL: http://www.profotogve.se/blogg
Postat av: Johanna

Sv: hormonplitor är absolut inget problem, det går lätt att redigera bort:)

2011-02-02 @ 10:03:24
URL: http://www.profotogve.se/blogg
Postat av: Jenny

Grattis till söta Maja! Tror inte jag sagt det. Brukar kika in här då och då :)

2011-02-14 @ 20:47:05
URL: http://undertaket.wordpress.com
Postat av: Hemmafru I Florida

trillade in och lämnar ett spår :)

allt bra med dej??

2011-02-28 @ 02:29:52
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback