Låååång dag.

Hallojsan. La just Majsing och hoppas hon somnar, är då tyst än iaf ;) Fick hjärnsläpp när jag skrev igår, var Ari som fastnade, inte Sisu.

Just när jag skulle lägga mig igår så kom jag på att Jeppe hade utflykt på dagis med matsäck som skulle med! Fick halv panik när vi inte hade ngt hemma men vi kom fram till att Edvard helt enkelt fick fara till statoil innan han förde Jeppe till dagis och köpa en macka, varm oboy gjorde han på morgonen och satte i en termos. Kommer ihåg känslan när vi hade utflykter när jag var liten, hade en mintgrön termos med en bild (som jag själv hade ritat) med en panda på. Var underbart gott att sitta i skogen med en ostmacka och varm oboy...

Kom väl i säng vid tolvtiden eller så igår och Majsing sov till 4.30 sen har hon tjorvat. Vaknade när Jeppe skulle iväg och kollade så allt var ihågkommet sen la jag mig med Majsing igen. Försökte somna om, var sjukt trött, men jag kunde inte sova. Låg och filosoferade tills klockan var runt 9.40 å gick upp, tog en dusch och käkade lite frukost. Majsing sov ett tag till:


Klockan elva gick jag ut med Anna och promenerade. Vi kom tillbaka vid ettiden och då blev det premiärturen för valparna att vara ute, Sisu och Ari fick stå på andra sidan staketet ^^ Anna knäppte ett kort på mig och en av valparna, fråga mig inte vilken av dom det är för jag har ingen aning. Anna har förklarat tusen gånger men jag ser ingen skillnad ^^



Edvard for och hämtade Jeppe kl 14 och när dom kom hem slog jag på Trassel och gjorde en repris från gårdagen. Hann vila lite innan Majsing vaknade och då var det bara att plugga fast henne. Edvard hade möte kl 16 och då klev jag upp. Barn och hundar var lite sällskapliga, ja, det är alla 4 på en bild ^^



Jeppe var 6-årstrotsig vid maten och det var inte mkt som gick ner. Vid femtiden kom hans kompis hit och Ari blev överlycklig, han fick någon som kunde hålla i benet när han tuggade ;) Kevin hann bara sätta sig på golvet innan Ari kom rusandes med ett ben och klättrade upp i hans famn :)



Fick ett sms av Anna där hon frågade om jag kom ihåg mötet ikväll å det hade jag ju såklart glömt :/ Efter mkt klurande med barnvakt så kom iaf min mormor hit och var med Jeppe en timme innan Edvard kom hem.

Kom hem just efter nio och efter omsvidning och ny blöja pluggade jag fast sur bäbis (skrek hela vägen hem från mötet) och sen har hon hängt i tissen hela kvällen :oP

Imorgon blir det frunchdejt med Lotta och sen har jag inte så mkt planer. Hoppas på mer sovande inatt, känner att det hade behövt. På söndag blir Maja 4 månader och då är det dags för första smakportionen, spännande ^^

Kommentarer
Postat av: Jessica S

Oj, vad fort det går. Det var ju nyss hon var en nyläckt liten bebis. =o) Sonny fyller ju ett år om mindre än en månad man hänger ju inte alls med. Tiden går nog extra fort när man har roligt nu (när vi har blivit/blir gamla) ;o) Så spännande med första smakisen =o)

2011-04-28 @ 13:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback