TGIF!

 

Ja, TGIF är verkligen vad jag känner idag!
Igår så var det barngympa, sen åt vi på Linas, mycket gott som vanligt. Jeppe fick prova sin nya halloween-kostym och sedan så hoppade han i badet (på egent initiativ).

 


Läskig, va? ;)

 

Medan Jeppe åt kvällsmat och torkade lite så kastade jag Sisu i badet. Sen medan Sisu torkade så nattade jag Jeppe, det gäller att vara effektiv ;)

 

Fortsatte kvällen med att kolla lite Travel&Living och Animalplanet medan det tog ungefär en timme att borsta och föna Sisu, trots omväxlande snöoväder de senaste dagarna. Rakade båda två i ansiktet och det var som att få en helt ny hund! Ari var inte rakad i ansiktet sen inoffen och det är ett bra tag sen. Han blev sååå fin :)

 

Imorse, när jag klädde på mig, så racade hundarna som galningar. Ari har en förmåga att lyckas få läppen fast över tänderna och så även idag, nu fick jag det på kort. Kallar kortet för "Lokking dumb and acting stupid" :oP

 

Nåväl, idag hade vi alltså utsatt en "Litteraturexamination" på schemat. Tid mellan 8.30-16.30. Jag tänkte för mig själv att "det kan nog inte vara så farligt" men tji fick jag! Uppgiften var att använda ALL kurslitteratur och skriva ett omfattande arbete på 7 sidor! Hur sjutton kan man lägga in en sån uppgift på en dag??!! Det liknade mer en hemtenta och de brukar man få iaf en vecka på sig att skriva. Att dessutom skriva att man måste ha med fakta från all litteratur känns ju inte alls som att man då gör det för inlärandets skull. Det handlar bara om korvstoppning och att man ska få plats med så mkt kunskap som möjligt i huvudet, prestera, prestera, PRESTERA!! Beskriva vad man lärt sig under kursen, tja jag har väl lärt mig hur jag INTE ska vara som lärare, undrar vad jag får för betyg om jag skriver det?

 

 

Skrev som en galning till tolv och tog en andningspaus med Anna på promenad. Tog den kortare svängen så jag skulle hinna skriva klart. Fick några bilder, inte många men nån iaf :) Borde verkligen lära mig hur man ställer in så att inte bilderna blir så blå...

 


Tindra ser skeptisk ut

 


Sisu längst bort, sen kommer Enya i full fart mot Tindra och Ari som står i busposition :oP

 


Tindra kommer på inkallning

 


Alla fyra vovvarna

 



Enya och Sisu i full karriär :)

 

Kom hem å satte mig och skrev mera. 16.26 lämnade jag in den, med 4 minuter tillgodo. Känns som att jag kommer få komplettera mycket men nu är den iaf gjord. Jag är inte den enda i min klass som tycker uppgiften var sjukt stor för att göras på en dag men vi får väl se om det händer ngt...

 

Gjorde mig klar snabbt och for med mamma till henne och käkade där. Blev kvar till vid åttatiden och sitter nu här. Edvard är på klubben och spelar. Jag funderar på att göra chokladpudding och sätta mig framför tv'n. Kommer nog inte vara vaken speciellt länge ikväll känner jag, är helt slut!

 

Snodde lite bilder från Stina från i lördags när mommo fyllde år:


Morbror Svenka, Lotta, mamma och pappa

 


Alla systrarna Bloms respektive. Janne, Johan och Edvard.

 


Jubilaren och hennes karl Alf. Pappa syns på ett hörn oxå :oP

 

Ha en fin fredagskväll så syns vi imorgon!


Kommentarer
Postat av: Alex

Jäklar vilket långt inlägg (:

hehe så söta jeppe och ari var med tänderna framme haha ^^

2010-10-23 @ 17:10:46
URL: http://svanhem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback