Skyltsöndag

Ja, idag var det skyltsöndag! Har sovit som en riktig kratta inatt, ont i höfterna och allmänt svårt att sova, och somna om när jag vaknat var stört när omöjligt. Edvard väckte mig vid sextiden, tror jag somnade om igen vid halv åtta eller ännu senare. Vaknade iaf vid elvatiden och E gick å rastade hundarna medan jag låg kvar och drog mig. Kändes som en riktig EMO-dag och jag ville bara dra täcket över huvudet igen.



Steg iaf upp, käkade lite och så tog vi en vända på skyltsöndagen. Köpte inget men det var härligt att se alla människor, är inte ofta det är så mkt folk på stan! Trevligt med julskyltning och det blev en pepparkaka eller två som man blev bjuden på.

Kom hem vid halv tre, monterade upp barngrinden, hade tänkt att hundarna får sova utanför sovrummet nu, sover ännu sämre när dom ska trängas med mig. Sen for vi till päronen och åt vid fyratiden.

Hörde att en liten hund blivit påhoppad av amstaffs. Samma som bet örat av en schäfer för ett tag sedan, det får mig att bli så arg! Hur kan man som ägare vara så nonchalant och ha dessa hundar lösa när dom redan gjort ngt sådant?? Hoppas det händer ngt nu och att hundarna försvinner fortast möjligt. Tänk om det hade varit mig och mina hundar. Hade ju i stort sett fått välja vem jag skulle försöka rädda... Usch, hemska tanke :(

Nåväl, vi for och handlade efter maten hos päronen och kom hem vid halv åtta eller så. Blev lite förnödenheter som mer kyckling och ris till hundarna (Aris mage är seg på att återhämta sig) och bl.a. en Playmobil adventskalender åt Jeppe.



När Jeppe kom så dammtorkade vi och sen började vi julpynta. Fick upp två(!!) granar i Jeppes rum men inte så mkt mer, ska fortsätta imorgon.

Imorgon är det julpyssel på BHK Malmen så jag och Jeppe ska dit och pyssla kl. 18, blir skoj :) Innan dess så ska jag som sagt var julpynta och även ta en promenad med Anna vid 13.30 eller så. Hoppas ni har haft en fin helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback