No poop today!

Inget bajs idag. Dessärre inte ute heller så jag vet inte om det är tvärstopp eller om det bara är så att det inte finns så mkt att bajsa ut, dom får ris och kyckling nu, har även tagit bort tuggbenen. Han är då glad å pigg så det verkar inte vara ngn fara. Var iaf himla skönt att slippa vara ut med han tusen gånger inatt, kände mig riktigt utvilad imorse!


Mupp-Ari i går kväll

Har ju inte berättat vad jag gjorde igår, eller förrgår blir det väl egentligen först. Vi (jag, Stina, Evelina och Helena) hade bestämt att gå ihop och köpa en gul biabädd åt Anna i födelsedagspresent. Sagt och gjort, jag beställde en för två-tre veckor sedan och efter det har vi väntat...

I måndags fick jag beskedet att det blivit fel i färgningen på alla gula biabäddar och att dom blivit tillbakaskickade till fabriken, dom släppte nämligen färg! Panik! På söndag var det klart att den inte hinner komma så på kvällen satt jag och pysslade ihop ett kort. Fanns såklart knappt några gula biabäddar på kort så jag gjorde om den här under, den var rosa från början.


Edvard skrev ut det och på kvällen igår så satt jag och pysslade lite ^^


Jag äääälskar att pyssla ^^ Blev helt OK om jag får säga det själv, och kul var det :)

For till Anna kl. 18 och där var det tårtätande och fikande på allsköns olika chokladfrestelser ;) Här är tårtan:


Tyvärr fick jag inga andra kort, vi fastnade uppenbarligen inte :oP Kom hem vid halv tolv-ish och strök planerna att bada Sisu ;) Kissade iaf hundarna innan det var sängdags.

Imorse hade jag stooora planer på att kliva upp "tidigt" för att förbereda för engelskan. Hade lektion 10.30 och skulle läsa igenom alla i gruppens reflektioner för att kunna förbereda mig inför att leda diskussionerna runt de ämnen som mina kurskamrater hade tagit upp. Hade ställt klockan på halv nio så jag skulle hinna med god marginal... Just innan jag somnade ställde jag om den på nio.

När Edvard klev upp (07.00) så ställde jag om den på 9.30 och tänkte att då måste jag kliva upp på en gång om jag skulle hinna rasta hundar och sedan göra uppgifterna.

När klockan sen ringde så snoozade jag till 9.50. Jag hann iaf, men det var på det berömda ;) Varför sover man alltid som skönast just när klockan ringer??


Gick iaf bra på seminariet. Lyckades hålla konversationer och allt flöt på fint. Lektionen slutade tolv och sedan skulle jag 12.30 med Stina på stan och julshoppa lite. Matade hundarna och rastade dom och for sen iväg. Stinas bil visade på -28,5 och tja, det var ju myggfritt iaf ;)

Vi besökte Jysk, Expo (där jag fick lite dietfoder för känsliga magar för överrenskomliga 0 kr, tack Monica!), Expo, Granngården och Kontex innan vi tog en matpaus på Md's. Sen blev det Apoteket, Kicks och Domus innan det var dags att åka hemåt, hade barngympa med Jeppe kl. 17. Var sista gången på barngympan och det blev festis och pepparkakor. Alla barnen fick medaljer, Jeppe blev mäkta stolt :)



Väl hemma så har det inte hänt så mkt spännande. Fick en muppbild på Ari nyss så jag bjuder väl på den och önskar er en trevlig kväll, jag ska slänga Sisu i badet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback