♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

Känns ju lite fånigt att göra det här när Lotta redan gjort det, vi har ju samma föräldrar ;) Ska väl försöka att inte härma henne allt för mkt ^^

Min mamma heter då Maj Inger Blom, innan hon och pappa gifte sig hette hon Lind i efternamn och därför hette jag alltså Linda-Marie Lind när jag föddes, mkt påhittigt ;) Pappa heter Glenn Rory Blom och Jeppe har Rory efter morfar som andranamn.

Nu ska man ju inte tala om en kvinnas ålder men mamma är iaf född 9 december 1962 och pappa är född 5 juli 1958. Lotta skriver att dom träffades när mamma var 18 men det stämmer inte, jag föddes ju när mamma var 18 ;) Tror mamma var 15-16 och pappa då 4 år äldre. Dom bodde i samma trapp när dom var yngre och min mormor och farmor hade länge på känn att dom skulle bli ihop.

Min mormor berättade att första gången pappa sov över hos dom så hade hon sett ett par främmande skor i hallen. Hon hade knackat på dörren och frågat om hon fick låna en cigg för att se vem det var där inne ;) När hon såg att det var pappa så gick hon ut och ringde direkt till farmor. "Vet du vem som sovit här inatt?" och farmor sa direkt "Rory" ^^

-81 så kom jag till världen, såklart världens finaste bäbis, jag är inte alls partisk ;) Mamma har berättat att man på den tiden inte brukade förbereda innan, man var orolig för att det då skulle hända ngt med barnet. När jag föddes for pappa och köpte en uppsättning kläder åt mig, rosa såklart, och det var alla kläder jag hade ^^ När mamma kom hem med mig från BB for pappa på jobbet. Jag hade bajsat och det hade såklart gått igenom, hastigt och lustigt hade jag inga kläder att byta till ^^ Mormor fick vara en räddande ängel och köpa lite kläder och komma med.

I början bodde vi i lägenhet men när mamma blev gravid igen och väntade tvillingar s bestämde dom sig för att flytta till hus. I början på augusti -84 flyttade vi in och har bott där sen dess. Stina och Lotta föddes 12:e augusti så hur mamma orkade flyttfixa med tvillingar i magen går över mitt förstånd.

När Stina och Lotta skulle döpas så hade pappa hämtat doppapper och sa till mamma "Jag tog papper på att vi skulle gifta oss också", mkt romantiskt ^^

Pappa jobbar på (och äger) Dobbins och mamma är undersköterska och jobbar på öppna hemtjänsten i Gällivare. Tja, det var väl typ allt, slänger in två bilder också :)


Mamma, Stina och Lotta


Mamma och pappa på Jeppes dopdag



♥ Dag 1 – Presentera mig själv.

♥ Dag 2 – Min första kärlek.
♥ Dag 3 – Mina föräldrar.
♥ Dag 4 – Det här åt jag idag.
♥ Dag 5 – Vad är kärlek.
♥ Dag 6 – Min dag.
♥ Dag 7 – Min bästa vän.
♥ Dag 8 – Ett ögonblick.
♥ Dag 9 – Min tro.
♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.
♥ Dag 11 – Mina syskon.
♥ Dag 12 – I min handväska.
♥ Dag 13 – Den här veckan.
♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.
♥ Dag 15 – Mina drömmar.
♥ Dag 16 – Min första kyss.
♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.
♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.
♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.
♥ Dag 20 – Den här månaden.
♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.
♥ Dag 22 – Det här upprör mig.
♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.
♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.
♥ Dag 25 – En första.
♥ Dag 26 – Mina rädslor.
♥ Dag 27 – Min favoritplats.
♥ Dag 28 – Det här saknar jag.
♥ Dag 29 – Mina ambitioner.
♥ Dag 30 – Ett sista ögonblick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback