Fredagsbad


Kl. 23.12
Har varit på en hel massa inoffare på sista tiden. Anledningen var att träna Mio bland andra hundar så han bryr sig i mig och inte bara piper okontrollerat och drar till alla andra och att få Sisu att bli bekväm på bordet.

I helgen trillade äntligen poletten ner för Mio! Han lyssnade på mig, uppförde sig fint i ringen och tog godis :) På lördag hade vi handlerkurs med Catalina Gustafsson och jag fick mkt tips och ideér om hur man kan visa sin hund bättre. På inoffaren på söndag fick man som visa vad man kunde och Mio showade som aldrig förr, även Sisu var på sitt bästa showhumör :) Ställde även systers Bobby. Han skötte sig utmärkt utanför ringen men i den så tyckte han att han skulle spela död och sitta fint ^^


Nästa lördag är det inofficiell utställning i Kalix men domaren (Jan Törnblom) är auktoriserad på kineser så det ska bli himla roligt att få en riktig kritik på hundarna, blir ju som på riktigt :) Den kommer avslutas med en buffé och mkt glitter och glamour, man kanske måste köpa sig ngt nytt att ha på sig ;)


För tillfället har vi lilla Molly-boll här. En söt phalénefröken som ska husera här tills på söndag då hennes ägare är på resande fot. När ägare ringde igår så sa hon att hon just har löpt. Hon började för 3 veckor sedan men blöder inte längre. Men vad betyder då det? Jodå, hon höglöper. Hundarna har varit helstissiga hela dagen men nu är dom faktiskt riktigt lugna, har inte hört ett pip på länge.

Något som däremot piper något så förskräckligt är brandvarnaren. När jag flyttade in så fick jag en brandvarnare och den började pipa nu i januari. Jag fick då en ny (batterierna är inbyggda och ska hålla 10 år). Efter ett tag började den pipa och jag fick en ny igen. I morse fick jag den fjärde i ordningen och även den piper, jag blir gaaalen! Hann såklart inte felanmäla det innan TopBostäder stängde för helgen heller *suck*



Har botaniserat i gamla bilder nu och hittat flera gamla klassfoton och annat roligt, här är ett på mig när jag fyller 5 :)


Såg en himla rolig sak igår efter trivselkvällen på klubben. En epa kom farande med värsta farten och bredställde genom hela rondellen. Det skrek i däcken och epan höll på att sladda fel när den skulle tillbaka samma väg som den kom. När den kommit ut ur rondellen igen så blåser den på och drar en skarp sväng in på parkeringen då sätter en bil på blåljusen och kommer efter den. Det var polisens civilbil ;) Killen i epan såg rätt spak ut när han pratade med poliserna genom fönstret men om han lärde sig ngt är nog tveksamt.

Nu ska jag borsta hundarna, får se när jag kommer isäng, förmodligen sent. Är huvudet dumt får kroppen lida. Men jag har ingen tid att passa imorgon ;)

Ha en fin fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback