Fikadejt

Hej, hej. Bäbis somnade sent så hon sover ännu, rullade in henne i köket och hon snarkar högt ;) Fick förfrågan om fikadejt vid 7.30 och det var ju uppskattat, bra initiativ av Marcus som just gick av sitt nattpass ;)

Hon har varit vaken sen 6.50 och jag hann bara sätta ner henne i vagnen efter fikat så sov hon medan vi var på apoteket och en kort sväng på stan.



Jag har sovit med öronproppar inatt igen fast nu i sovrummet. Har inte vaknat varje gång hon rört sig men två gånger har jag vaknat till av att hon hostat. Inatt blir det att prova ett par andra proppar, nu har jag använt engångs två gånger ;) Kände mig riktigt utvilad när hon vaknade faktiskt och det var ett bra tag sen.

Ringde precis till Byggtjänst och beställde brädor, måste sätta i kanterna på råttburen så att inte allt spån trillar ut. Förhoppningsvis innebär det att jag kan lägga ett tjockare lager spån och då slippa lite lukt. Fick klia Lava lite under hakan igår, hon är riktigt mysig, Aska är inte lika intresserad ;) Hade velat få tag i rör som man kunde sätta mellan nivåerna men det lutar åt att dom får klättra på gallret, det gör duom redan så det ska väl inte vara ngt problem egentligen, är en ramp nu som tar upp så mkt plats i själva buren. Ska fota och lägga in så ni får se.

Här hemma försöker vi med alla medel få bäbis att äta medicin. Det går väl sådär inte alls bra. Hur långt ner i halsen man än sätter sprutan så gurglas det upp igen. Idag är hon iaf feberfri, första dagen sen i torsdags. Dyrt att vara sjuk, hämtade just ut saker på apoteket för 500 spänn. fast lite var till mig oxå.



Nåväl, dags att väcka bäbis, hoppas ni får en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Johanna

När du er medicin och hon får kväljningar, killa henne under hakan tills hon svalt- tips från barnavdelningen ;)

2012-02-27 @ 16:09:16
URL: http://jobeah.blogg.se/
Postat av: Johanna - mamma till 3

hörru förresten. Spritsa vad du än gör INTE i en spiral! testade det i kväll och macaronsen dom sprack asom satan och vart jätte fula:/ man ska spritsa i en klutt, annars blir det för mycket luftbubblor och dom spricker! :)

2012-02-27 @ 23:54:25
URL: http://jobeah.blogg.se/
Postat av: Jessica.S

Sötgumman =o) Ett litet tips: Testa sätta sprutan mot en av kinderna och spruta in lite lite åt gången, har funkat ganska så bra med våra små =o) Ibland har det funkat bättre om de själva fått "hjälpa till" och hålla i sprutan, då har de tom sugit i sig medicinen själva =o) Kramar!!

2012-03-03 @ 14:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback