Helgen är slut

Halloj

Japps, så var helgen slut då. Klev upp vid tio i lördags för att göra mig iordning innan loppisen. Vi kom iväg vid halv tolv. Hade lilla Majsing i bärselen, var rätt smidigt men nog märker man att den inte är så ergonomisk. Hade henne i den i 1,5 timme och hade svinont i axlarna sen. Var så gulligt, träffade min moster och sa hej åt henne då var Maja vaken, vände mig och och gick till Edvard då hade hon hunnit somna, sötungen <3



Kom hem vid tvåtiden och Jeppe hittade en kompis att leka med, hon hette Charly och åt mask ^^ Just innan fyra åkte vi mot Mbgt för att grilla. Majsing sov i bilstolen hela tiden vi var där, vi kom hem vid sjutiden. Jeppe sov hos mommo så det var en lugn kväll. Ari passade på att mysa lite, han är så söt när han ska ligga nära Maja och gnaga ben, gärna trycka in det under henne ^^


Maja har sovit rätt ok inatt och vid halv nio så fick hon vara med Edvard så fick jag sova lite till. Hon började äta vid 9.50 och hängde kvar till 10.30, så jag fick stressa lite till Helena. Hon har fyllt år i måndags men hon och vovven har varit sjuka så det blev firande först nu. Jag, Stina och Anna köpte ett presentkort åt henne på www.spiritsart.net så hon får göra ett porträtt av Aite, kolla in på sidan, tjejen är sjuuukt duktig på att måla!

Kom dit just efter 11 och for hem vid halv tre tror jag. Maja hade varit vaken sen 10.30 och var rejält trött så jag la henne och tänkte vila "ett tag". Hon ville först inte sova då tog jag mitt täcke och vek det och la det i vaggan så hon låg som i en liten grop, först då fick hon ro att sova. Sen vaknade jag vid halv sex :) Men skönt var det!

Edvard åkte till klubben vid kvart över sex och Jeppson kom vid halv sju. Jeppe kollade lite film och sen var vi och handlade innan han skulle till sin pappa. Vi tog med hans maskar och släppte ut dom så dom inte skulle dö när han är hos Johan. När vi kom till Johan så skulle Jeppe visa han allt glas som låg på backen så vi gick ut igen ock kollade. Maja tog en powernap i vagnen men vaknade när jag gick in.

När jag kom in så ser jag att Jeppe hade glömt stänga dörren till sitt rum och jag befarade att ngn hund (läs Ari) varit där och kissat. Jag hade tyvärr rätt. På Jeppes Doris var det en stril ner på mattan. Blir så less på allt pinkande. Har fått två gånger i soffan, en gång i min säng och flertalet bordsben/stolsben under dom senaste två veckorna. Hoppas det är en fas... Är aldrig i hallen fast dom är ensamma men direkt ett annat rum oxå är öppet.

Nåja, nu ska jag umgås m kinkiga barnet, blev ändå jobbigt att skriva med en hand ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback