Skriva och sudda...

Hej och hallå

Vet inte hur många gånger jag börjat på ett inlägg för att sedan sudda ut det igen. Har haft massor med intressanta(?) saker att skriva men har inte haft tid att få ner dom ordentligt här.

Vi har fått sommar här och den kom plötsligt! Förra veckan var det långkalsonger (nästan iaf) och överdragsbyxor på dagis och nu är det 28 grader i skuggan kl. 19.51 på kvällen! Visserligen har jag längtat efter sommaren och värme men det här var lite att ta i faktiskt! Är jobbigt med bäbis oxå, hade ju just fått in lösningen på att sova på balkongen och så blir det 50 grader på den... Nu ligger hon där och har gjort det sen femtiden så hon vaknar nog strax då blir det lite gröt.

Nåväl, ska väl uppdatera lite om vad som hänt iaf. Sist jag skrev var dagen innan Majsing och Vanessas dop. Bäbis sov inge vidare och jag var trött men när Jeppe hade farit iväg och fammo gått ut med bäbis i vagnen så ställde jag mig och började göra muffins. Hade köpt muffinsformar på Dollarstore och la formarna i dom, tips från Leila, var även hennes recept jag använde, både till muffinsen och frostingen.



Svärmor hjälpte oxå till och vid halv tre eller så var vi klara. Hann duscha och klä om utan att stressa och vi kom till dopet vid tjugo i fyra. Hade vita hellånga byxor och det är väl aldrig sådär jättepraktiskt, speciellt inte när det regnar. Vek upp dom till knickers medan vi gick till och från bilen. Vi klädde om barnen i ett litet rum och välkomnade våra gäster.


Alla satte sig och dopet kunde börja. Klockorna ringde in och vi fick sjunga en psalm. När vi skulle resa oss upp och gå fram så insåg jag att jag hade glömt vika ner byxorna, fick halv panik och vek ner dom snabbt som attan! Sätter in mer bilder sen, får solen i ögonen just nu så jag ser knappt skärmen.

När båda barnen var döpta och cermonin var slut så började Vanessa kaskadkräkas. Kom galla tillslut och dom bestämde sig för att fara in på barn. Vi styrde kosan mot festlokalen efter tankning osv som gjorde att alla redan hade börjat fika när vi anlände. Vi fick mingla runt och vara sociala medan vi väntade på besked om hur det var med Vanessa.

Tårtorna och allt fika var gott och Vanessa hade en infektion men inget allvarligt. Majsing fick många fina presenter, bland annat den här uuunderbara vagnen av Anna, Helena och Stina.


Mörk bild men det är iaf en Akta Graco Mirage Plus. Man kan klicka fast babyliften (bilbarnstolen) i den och jag har önskat mig en sån länge. Anna sms'ade några dagar innan och frågade vad min babylift hette och vad det var för modell för att "en kompis till henne undrade vad hon skulle köpa till sin baby", jag blev grundlurad ;)

Var roligt med kalas men det var skönt när det var över. Dagen efter var det (relativt) tidig uppgång för agilitytävlingar på BHK Malmen. Bara inofficiella men det var debuten för tok-Ari ^^ Sisu kan ju inte platta tunneln och gungan och man kan väl inte direkt påstå att han har en självständig slalom heller, men vi anmälde oss i alla lopp för att få träna på tävling och för att det var meningen att det skulle examineras tävlingsledare.

Gick väldigt ojämt för Sisu. Han tog platta tunneln själv en gång och de andra tre fick jag hjälpa han. Sista loppet tog lääänge för han gick som en dammsugare i slalomen och stack av planen(!!) för att mucka lite med en annan hund. Har alla loppen filmade, ska föra över dom senare.

Kom hem vid tretiden och då hade bäbis varit utan mig sen nio, hade gått bra. Hon hade ätit gröt och sovit.Var nog jag som hade saknat henne mest ;)

Har inte hänt så mkt annat spännande. Jeppe har fått en loftsäng som han är mkt nöjd över.


Vi köpte den begagnad, i vanliga fall var det ståhöjd under men den är kapad ungefär 40 cm vilket passar utmärkt. Dock var den ett hel*ete att sätta ihop. Svor både en och två gånger kan jag lova. Sen blev det lite fel i planeringen. Jag hade tänkt att den skulle stå på samma ställe som hans gamla säng men jag hade inte räknat med att den här var 90*200 cm till skillnad från hans gamla som är 75*165 cm så det blev lite trångt så jag kommer få revidera planen. Han ska iaf få en soffa från Lotta att ha där under så det kommer bli mkt mer plats på hans rum.

Igår köpte vi madrass till den och han har sovit första natten i den inatt. Han är lagom förtjust i den, nästan lite mer än vad jag vill, blir nervös när han klättrar upp å ner ;)

Idag så blev det stan vid halv ett. Jag och jeppe tog en macka på Vetehatten och sen blev det glass för mig och Slush för Jeppe. Efter det var det lite lekande i lekparken och så kikade vi på studenterna innan vi kom hem vid tretiden.


Jeppe ville visa sin säng för Johan så han kom hit och passade på att dra åt skruvarna lite extra när han ändå var här. Majsing somnade i samma veva och jag la ut henne på balkongen där hon sov till nyss. For till Johan och jeppe och åt där och sen bråkade jag med myggnätet i sovrummet. Vet inte riktigt vad jag ska göra ikväll, blir väl att ge gröt åt Majsing, gå en sväng med hundarna och sen bara vara här. I helgen är det fixning av jeppes rum som gäller och kanske lite badande i Sandviken, ska vara lika varmt imorgon.

Hoppas Majsing sover bättre inatt men det lär hon inte göra, igår somnade hon vid 2.30.

Hoppas ni har en underbar sommar!



Kommentarer
Postat av: Linn

Jag tycker att det är rätt svårt att göra en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg sida!

2011-07-13 @ 05:20:41
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback