Låååångt :)

Halloj! Vet inte riktigt var veckan tog vägen :) Har varit så himla stökigt här hemma så jag knappt har känt för att vara inomhus. Jeppe har iaf trivts på fotbollsskolan. Klarade varenda dag utan regn men det var inte direkt varmt heller. Jag har tagit några powerwalks med mina nya skor och Majsing har sovit gott i vagnen


På tisdag var jag på barnklädesvisning, Lingon&Blåbär. Det var himla fina saker men väääldigt dyra. Var "ta tre betala för två" å då är man ju så dum så man tror man tjänar på att köpa tre saker ;) Funderade länge över vad jag skulle ta men till slut hittade jag:

En tunika åt mig, en tröja åt Jeppe och en body åt Majsing blev köpet och snart får jag dom :)

På onsdagmorgon for Edvard och Jeppe på Lindex för att inhandla badbyxor, Jeppes gamla var alldeles för små och dom skulle på badet med fotbollsskolan. Jeppe valde helt själv och jag blev himla impad när han kom hem, tyckte dom var jättesnygga!

Jeppe for hem till Kalle efter fotbollsskolan en dag, dom var så himla söta när dom promenerade till Kkalle alla tre grabbarna ^^


På fredag så ringde mamma på morgonen och frågade om hon skulle hämta Jeppe efter fotbollsskolan. Jag sa först ja men sen kom jag på att jag hade jag lovat Jeppe att vi skulle spela minigolf. Mamma erbjöd sig då att laga mat tills vi var klar och det tackar man ju alltid ja till ;) Hon erbjöd sig även att vara barnvakt till barnen så vi kunde gå på "Midnight Burlesk Cabaré" och det ville vi såklart!


Jeppe slutade 15 så jag hastade iväg och hämtade han och sen for vi till minigolfbanan. Edvard for hem och duschade medan vi spelade, Majsing sov som tur var. Kom hem till mamma just efter fyra, åt och matade bäbis, bytte om, matade bäbis igen för säkerhets skull och gick till Blå forell vid sex. Vi var först i kön ;)

Vid halv sju började dom släppa in folk och vi fick sitta längst fram. Var en uuuunderbar show! Tjejerna var så fruktansvärt duktiga, man märkte hur mycket tid dom lagt ner på att träna in numren. Trollkarlen var underbar han med, även om jag var skeptisk i början. jag är nästan övertygad om att han kunde trolla på riktigt ;)

Kvällens överraskning stod den manliga "strippan" Fader Picard för när han kastade ut madam Bonbon och tog över scenen.


En mycket lyckad kväll. Vi kom tillbaka till mamma vid 20.30 (efter att jag tryckt i mig 2 gudomligt goda cupcakes på vägen) och då var dom inte hemma. Majsing sov i vagnen och Jeppe och mommo hade tagit med henne på MD's för att äta glass :) Hon sov, dom åt glass kanske jag måste förtydliga ;)

Väl hemma så slog vi upp tältet innan vi bagav oss av hemåt. Badade Sisu, matade bäbis, borstade Sisu och sen natta bäbis. Hon sov bra hela natten (åt vid sex och somnade om) sen tillbringade jag och Jeppe mestadelen av dagen på utställningen. Sisu fick excellent men blev inte placerad i klassen. Han fick iaf bra kritik. Bilden är det faktiskt domaren som knäppt, det hör kanske inte till vanligheterna ;)


Shoppade lite innan vi inväntade finalen, hädanefter ska jag alltid ställa Sisu i snodd! Ska prova ett nytt schampo, Cindra, ska bli spännande att se hur det funkar :)

Söndag så hade Majsing oxå sovit bra, 00-04, åt och sen sov hon till jag väckte henne för frukost 9.45 innan jag for till utställningen. Satt i priser och plaketter till kl 13 och efter en hamburgare så kollade jag finalerna och hjälpte till i finalringen. Jeppe for till Johan vid åttatiden.

Igår så for jag och Stina och solade vid tvåtiden, var himla skönt och var väldigt fräscht solarium. Var lite nervig när jag skulle lägga mig, jag pallar inte när det blir för varmt och jag visste att det här solariet hade massor av funktioner. Jag blev skitstressad när jag hade två minuter på mig efter jag satt i pengar så jag kastade av mig kläderna och slängde mig i solariet, försökte trycka på knapparna men inget hände! Satte på mig ögonskydden å så börjar solariet prata! Öppnade ögonen och insåg att man såg displayen igenom ögonskydden och det fanns en massa inställningar. Provade en liten fräsch dusch och det var ganska mysigt ^^ När vi hade solat klart så bestämde vi att vi skulle gå ut och äta.

Majsing somnade lagom till vi tänkte gå på thai, kom fram bara för att upptäcka att det var stängt *suck* Blev ett skrov på Md's och sen så for vi hem till Stina för lite fika. Majsing fick sprattla lite :)


Majsing har sovit bra inatt, 00-06 och 06.45 till typ 9.45. Jag har däremot legat och vridit och kastat mig i sängen. Vet inte riktigt varför, tror jag varit ute för lite. Det här vädret tilltalar mig inte... Men även det här vädret har sina fördelar. Vi tog och storstädade! Blev kanonfint och jag tog itu med rosetterna som stått på golvet sen jag flyttade in!


Rensade bort alla "smårosetter" och satte dom i en påse, alla får inte plats på gallret så jag fick...gallra ^^ Enda rummet som är kvar nu är Jeppes men det lämnar jag till imorgon. Till efterrätt idag så åt vi jordgubbar, gott! Hundarna har inte gjort många knop och sover på fotpallen. Majsing ligger ute på balkongen och sover för andra gången idag, ska väcka henne på en strax.




Hon har faktiskt även blå kläder, hör och häpna ;)

Ikväll så kommer kanske Stina över å babblar lite, har inga andra planer. Hoppas ni haft en fin vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback