Sängpuckar

Regnigt fortfarande men nu kikar solen iaf fram :) Jag och Anna ska ta en promenad 14.30 så jag hoppas vädret håller i sig till dess.

Jeppe ska till doktorn idag, dom tror att hans trumhinna kan ha gått sönder för det rinner ur örat :/ Stackars liten, han har inte alls verkat ha ont! Maja har oxå tagit sig för ena örat och har varit lite kladdig så det kanske är samma.

Natten har varit ganska ok. Majsing somnade vid 23 och har sovit till 4. Sen blev det lite knölande och tjorvande innan hon äntligen somnade om vid 5 och sen sov hon till strax innan 9. Har haft första natten utan babysitter nu, men har haft sängpuckar på huvudändan så hon har varit lite upphöjd. Mkt bra uppfinning! Om man pallar upp är det lätt att det blir knöligt, dom här höjer ju hela huvudändan.



När Jeppe var liten så var jag väldigt bestämd med hur det skulle vara vid läggning osv. Barn ska lära sig sova själv, man ska inte hålla på att vyssa! Det var min fasta tanke och jag kunde inte inse att barn är olika. Jeppe var en väldigt lätt bäbis som sov var man än la han, var han trött så somnade han. Man behövde inte ens vagga vagnen för att han skulle sova och direkt man knäppte fast han i bilstolen så sov han som en stock.

Majsing är inte likadan. Inte alls. Hon vägrar sova inne på dagarna, direkt man lägger ner henne så skriker hon och viftar för allt vad hon är värd. Vagnas är det som gäller så hon sover på balkongen i en vagn. Den har varit min lifesaver, annars hade jag blivit galen, jag lovar. För förut fick jag gå ut och gå varje gång hon skulle sova å då ville jag ju bara sova själv. Nu har man lite andrum iaf. Inte ens i bilen sover hon hela tiden, hon kan sova 45 minuter och sen vaknar hon, helt sanslöst.

Nåväl, jag har iaf tänkt köpa sådana här till spjälsängen för att förhoppningsvis kunna transformera den till en vagga och kunna få henne att somna om utan att ligga och blåhålla henne. Harfunkat bra att vagga henne i babysittern nu när hon varit sjuk men tvångströja känns oxå som ett bra alternativ. När hon är trött så viftar hon med armarna, gnuggar i ögonen och sliter i allt hon kan komma åt, lätt att sova då liksom.


Maja har iaf ätit en hel burk mat och en halv efterrätt så nu är vi tillbaka i matchen igen :)

Nu ska här städas innan bäbis vaknar och jag ska på promenad, förhoppningsvis så hinner vi även hämta soffan från Lotta, det hade varit awesome :) Är ensam hemma ikväll från typ 18, undrar vad jag och Majsing ska hitta på?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback