Sjukstuga

Hejsan, hejsan :)

Hos doktorn fick vi veta att JAG hade halsfluss men Maja hade oxå en infektion så vi fick penicillin båda två. Hade just börjat raspa lite i halsen på mig så jag hann inte bli så jättesjuk. Hade lite feberfrossa på natten men nu är jag relativt pigg igen, jätteskönt :) Majas vände oxå direkt och nu är hon mycket piggare även om hon inte har ngn vidare aptit än. Hon har gått ner över 400 gram sen jag vägde henne sist, stackars liten :(



Så här pigg var hon iaf imorse, inte fy skam inte :) Hon åt en hel flaska välling igårkväll (det är närmare en vecka sen det hände) och sen sov hon från 22.30-05.30 ungefär. Hon har haft lite hostattacker men somnat om av sig själv emellanåt. Hon fick lite vatten där på morgonen och somnade om och sen har hon ätit lite tisse. Vid halv åtta somnade hon om och sen väckte hon mig tio, lovely :)

Nu håller faktiskt två små risgryn att kika ut oxå, dom kommer nog snart, nästan exakt samma datum som Jeppe fick sin första, det var 28 augusti 2005 :)

Stackars Jeppe har oxå haft feber, den försvann till lördag men nu verkar den ha kommit tillbaka igen. Hoppas han inte får halsflussen han oxå.


Jeppe igår hos mommo

Har haft monstertvättstuga igår, 8 maskiner tvätt(!!) och det var på gränsen jag hann bli klar. Blir så irriterad, vi är fem ingångar i det här huset som delar på en sketen tvättstuga och det finns bara två tider per dag, 7-14 och 14-21. Är helt omöjligt att ha relativt nära mellan tiderna så man slipper samla på hög hemma. Vi har ju en tvättmaskin här men den funkar tyvärr inte riktigt som den ska :/

Nu vill jag rensa Jeppes garderob på sådant som blivit för smått innan jag ska vika in det nya, är värsta kaoset där inne för tillfället. Men vi får se hur länge det tar att genomföra, står iaf kartonger i hallen ;) Har iaf hunnit laga skötbordet och röja lite i köket idag. Skötbordet sprack men nu är det tejpat och fint, nästan som nytt...eller inte. Men det funkar iaf.

Nåväl, nu ska jag sluta mala här, hade tråkigt när bäbisen sov så jag skulle skriva ett jättesuperlångt och mycket intressant (såklart!) inlägg men just då vaknade hon, typiskt ;) Hoppas ni har en fin måndag!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul me en till update :) Skönt att ni alla verkar krya på er så fort!

2011-08-22 @ 21:24:51
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback