Ny vecka

Gokväll

Blir visst mest att skriva på kvällen nu när bäbisen äntligen sover ;) Hon ligger på soffan här bredvid och sussar:



Idag har det inte hänt så mkt spännande egentligen. Majsing sov till halv fyra och efter ny blöja och lite käk så har hon sovit rätt ok ända tills vi klev upp vid tio. Hann duscha och äta frukost innan hon blev kinkig. Edvard kom hem vid 11 och då skulle vi åka till BVC för att Maja skulle få vaccin. Jeppe provade Edvards keps och var himla stolt ^^



Har varit över 10 plusgrader och sol idag, jättehärligt! Väl på BVC blev lillan mätt och vägd, 7030 gram tung och 63 cm lång. Går ingen nöd på henne, hon flörtade lite med doktorn t.o.m. ;) Efter det så var det dags för otrevligheter. Edvard fick hålla i henne medan hon fick sprutorna. Ser hemskt brutalt ut när han fick klämma fast hennes ena ben mellan sina ben och doktorn klämde fast det andra, sen räknade dom till tre och stack samtidigt en spruta i varje lår på henne :/ Hon satt och skrattade och gurglade till mig just innan, hon såg inte vad som skulle hända, lillvännen... Nåja, gick iaf över fort. På med kläderna och sen iväg.



Vi for en sväng på Coop efter det. Jag och Maja handlade medan Edvard tog lite lunch och Jeppe fick en glass. Maja sov gott i vagnen under tiden :)



Efter Coop for vi vidare till stan där jag och Jeppe gick in och köpte dopklänningen på Kappahl. Ska prova den på henne nu och fundera över om den kommer passa till sommaren. Vill ju döpa henne i Lappkyrkan och den har bara öppet på sommaren :/ Jeppe är döpt där så vi vill gärna ha lite tradition i det hela.



Jeppe när han döptes:



Jag och Anna for ut och tog en promenad sen. Var sjukt skönt väder men astungt att skjuta barnvagnen! Är lite orolig för mina boobies oxå, har enorm skräck för att få mjölkstockning, så jag vågade inte öppna jackan. Hundarna såg ut som skabb när vi kom hem, tur nog så var det bada-sisu-dags.

Käkade lite å sen kastade jag sisu i badet, tog inte så länge att fixa han, jag och Jeppe kollade lite film under tiden. Jeppe la sig vid åtta och då matade jag Maja sen dess har det bara varit tv-tittande.

Kanal 5 nyaste satsning Blackout var himla rolig att titta på. Underbart att titta på karlar som skriker i falsett för att dom tar på dockor och balanserar på 7 cm höga spångar ^^ Nu kikar vi Nittileaks och det var väl oxå helt ok. Maja har vaknat så det blir ny blöja för henne och sen hoppas vi att det är sista matningen och sen sängen.

Imorgon blir det lunch m Stina på thai men inget annat är planerat. På kvällen blir det kanske Arthur och minimojerna med Jeppe, fast då den andra delen som jag måste betala för, ve och fasa ;)

Onsdag är det spiralinsättning (tmi?), tvättstuga och kalas och på torsdag ska jag till vc. Blir väl kanske Piteå på fredag eller lördag om Jeppe får stanna nån dag extra hos oss annars blir det först på måndag.

Nu har bäbis fått ny blöja och jag ska ge henne kvällsmat, ha en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kul med så mycket bilder :)

2011-04-11 @ 23:31:42
URL: http://lotttablom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback