Att plocka eller att inte plocka...

Okej, jag plockar inte alltid upp efter mina hundar. Bajsar dom i skogen så får det ligga, under en buske får ligga osv. Däremot plockar jag ALLTID upp på området.

Till saken, Maja ligger och sover nere på bron, har balkongdörren öppen och babyvakten i vagnen men blev ändå lite nojjig och gick up på balkongen och kikade ner i vagnen. Då ser jag en karl stå med sin rottweiler i koppel. Jag hörde ett kvävt "men inte här!!" och han såg rätt besvärad ut. Jag frågade om han ville ha en bajspåse och han sa att han gärna ville ha det. Jag släppte ner en av mina lila fina bajspåsar men när han fick den så insåg jag att den nog var alldeles för liten ^^ Frågade om den räckte och han sa att han gärna tog en konsumkasse, sagt och gjort, jag kastade ner en. Nog är det skönt man har småhundar ändå ;)

Tydligen hade han haft med sig en påse och då sätter sig såklart hunden två gånger, det är så himla typiskt. Om man tar med 4 bajspåsar så bajsar hundarna fem gånger osv. Ibland får man vara kreativ, jag har plockat upp med tidningar och löv om det inte funnits påsar...

Här en kväll bajsade Ari bakom huset och jag hade såklart glömt ta med påse. Blev grinig men rotade i fickan och blev glad när jag hittade en påse. Blev mindre glad när jag insåg att det vår hål i den, som tur var innan jag hade plockat upp ;) Gick iaf att lösa med en liten knut på påsen.


Kommentarer
Postat av: Stina

Alltid plocka om man inte är ute i skogen.

2011-04-22 @ 19:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback