Att inte räcka till...

Gokväll

Maja somnade vid elvatiden igår och jag just senare. Hon sov till 6.30 imorse, skönt. Sen fick hon ny blöja och käka och så var Edvard med henne till åttatiden. Då hade dom hunnit prata och hon hade sovit lite i babysittern. Hon somnade i tissen och sen låg vi i sängen till efter elva.


Maja sover på soffan nu när jag skriver det här

Käkade frukost, duschade och klädde på mig och satte mig och matade Majsing 12.30. Skulle möta Anna och Helena på Alla tiders kl 13 å tänkte jag hade gott om tid. Tji fick jag då Maja körde en långätning och hängde fast till över 13 ;) Tänkte att hon iaf skulle sova gott i vagnen men hon vaknade när jag satt där inne. Hon var iaf glad till vi for, då slocknade hon snabbt i vagnen. Jag passade på att hälsa på mommo ett tag och tog en lur på deras soffa och åt där medan Maja sov gott i vagnen. Kom hem vid femtiden och då har vi spelat lite Carcasonne.

Vid sjutiden kom Jeppe, han var trött. Vet inte om det är för att dom varit ute hela dagen (sov i bilen) eller om det är för att han är förkyld men han var väldigt trött och ledsen när han kom. Jag frågade om vi skulle göra ngt men han sa att han var trött och inte ville göra ngt alls. När jag frågade vad han ville ha för kvällsmat vid halv åtta så blev han arg för att vi inte hade gjort ngt innan och vägrade äta. Fick bråka för att han skulle klä av sig, borsta tänderna å lägga sig. Sen var det bråk när han skulle sova oxå efter sagan *suck*



Är väl inte lätt att gå från att vara ensambarn till att mitt i allt ha en lillasyster som kräver mkt uppmärksamhet men jag vänder verkligen ut och in på mig för att räcka till och det känns ändå som att det inte räcker. Vad jag än föreslår att vi ska göra så är han för trött/har inte tid/ska göra läxor eller ngt liknande så jag får tjata. Om vi kollar film är han ledsen för att vi inte lekt och leker vi så är han ledsen för att han inte hann kolla film. Tär mkt när man försöker och försöker och det bara blir fel. Är så tråkigt att slösa energi på att bråka hela tiden, hade varit roligare att göra ngt positivare av den.

Imorgon ska Maja få vaccinationer, usch sticka min lilla bäbis :((

Nu ska jag äta lite kvällsmat medan lillan sover och sen blir det nog lite slötittande på CSI innan hon vaknar och äter för kvällen. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Inte är ju du vidare bra på att planera om du matar henne först halv 1 om ni ska mötas 1 :D

2011-04-10 @ 22:42:00
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: Jessica S

Söt Maja är, hon ser ut att sova riktigt gott =o) Låter som du oxå fått en 6-års trotsare där. Alltid lika kul, not..Allt är/blir fel och det är alltid Ditt!! fel att det inte är bra.. Nåja, får trösta oss med att det går över... om en sisådär 11-12 år kanske asg =o)

2011-04-11 @ 12:59:32
Postat av: Linda

Hon brukar äta på 20 minuter då hade jag ju lätt hunnit ;)

2011-04-11 @ 22:04:32
URL: http://den här ;)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback