Tisdagstråk


God morgon, god morgon!
Känner mig som en flodhäst idag. Mkt trevligt. Vaknat tusen gånger inatt med magont, var orolig att det var bäbisen men som tur var så verkar det "bara" vara en släng av magsjuka. Mår inte värst illa men tja, är väl kanske inte sugen på en blodig biff direkt. Fast å andra sidan är jag aldrig det ;)

I söndags var det en slappdag med lite städning, igår så tog jag och Anna en promenad vid tolvtiden. Två timmar senare kom jag hem och då var det lite pluggande innan duschen.

Har börjat ge tonfisk till hundarna i maten och jag har aldrig sett torrfoder försvinna så fort :) Provade det hos Fanny och det är skönt att det funkade även hemma. Igår rensade båda skålarna och 2 dl torrfoder på en dag är mycket för dom som inte brukar äta knappt nått, speciellt Sisu.

På Ikea inhandlades det lite smått och gott, bl.a. en lampa som jag fixade ihop igår. Skalade även kablar och kopplade ihop elen, känner mig riktigt stolt! Lampan blev jättebra i vardagsrummet och den som hade hängt där tidigare blev inflyttad i sovrummet istället för den fula provisoriska rislampan som hängt där i 3 år.



Ari har fått den stora äran att bli "projekthund" så han ska tränas ett visst antal timmar av Anna och så ska hon sedan använda det i skolan, redovisa och sånt. Igår var det "låt bli" övningar, kontakt och massor med pariserkorv, Ari var överlycklig och svansen viftade i ett ;) När det var klart så fick jag köra lite med Sisu oxå, stackaren hade legat utanför dörren till vardagsrummet under tiden och sett ynklig ut.

Nu ska jag ta tag i klickerträningen på riktigt, mina hundar har ju faktiskt både motivation och potential för att lära sig saker, synd dom har lite lat matte ;) Har köpt korv typ 7 ggr för att göra småbitar och det slutar med att antingen äter Edvard upp den eller så blir den för gammal. Köpte en klicker som försvann och när jag väl (efter ett par månader) köpte en ny så kom även den andra fram så nu har jag två ;)


Efter träningspassen så kollade vi film med popcorn, Trocadero och choklad. Filmen var helt OK, jag gillar barnfantasyfilmer ;) Är dock inte förtjust i att det verkar vara del ett av fyra eller iaf del ett av tre. Ahn hade ett jättefint husdjur som både jag och Anna tyckte påminde mycket om Falcor :) Personligen hade jag gärna haft en lyckodrake, att han är rosa gör inte saken sämre ;)

Idag blir det mer matteräknande men kanske även en promenad. Helt OK väder ute fast det blåser en hel del. Mamma skulle hämta Jeppson på dagis och sen kl. 17 ska vi till mommo som fyller 70 idag och äta smörgåstårta.


Mamma, mommo, jag och Jeppe på Jeppes dop för 5 år sedan :)

 

Kvällen har jag inga planer för men jag kommer säkert på att undvika göra ngt ;) Borde ju skiva upp korven innan den blir uppäten, försvann några igårkväll ;)

Tack syster Stina för att du hjälpte mig med layouten på bloggen, det blev jättefint!!!

Hoppas ni får en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback