I mitt vackra vita vinterland!

Ja, så ser det verkligen ut nu! I tisdags på förmiddagen så var jag, Anna och hundarna ute på promenad, då såg det ut såhär (bilden ärligt snodd från Anna ;):


På kvällen när vi for hem från tårtätandet hos Mommo så kom det snöblandat regn. Jeppe sa att han längtade till vintern och jag sa att han kanske får kasta snöbollar på dagis imorgon (onsdag). Mamma höll inte med mig, hon trodde det skulle försvinna.

Tji fick hon! På onsdagmorgon så var det vitt ute när jag vaknade! Jeppe hoppade upp snabbt när jag sa att det var vinter ute :) Tog fram hans nya vinterkläder och när han satt och klädde på sig så konstaterade han att man kanske får önska sig saker, han hade önskat att det skulle bli vinter ;)

Jeppe och vovvarna
Jeppe var så stolt när han fick hålla hundarna när jag fotade :)

Var en ganska hektisk dag igår. Förde Jeppe på dagis sen hade jag seminarie mellan 8.30-10. Direkt på det så körde vi studiegrupp som var klar just före tolv. Gick ut en vända med hundarna:






Sen kastade mig i duschen och så susade vi iväg till MVC för mätning och blodlämning. Har slarvat för mkt med järntabletterna, förklarar nog varför jag känt mig trött senaste dagarna. Köpte mig nya stödstrumpor oxå. In på Domus å handla lite mjölk å sen hem.

Hann precis hem så var det dags att rusa ner i tvättstugan, slängde på två maskiner och gick upp. Hann ta det lugnt i 30 min sen ner igen och tömma och sätta på nytt. Vi har en ny maskin och en gammal och jag var så förvånad över att den gamla hade centrifugerat så bra att kläderna nästan var torra! Tji fick jag, hade bara glömt slå igång maskinen ;)

Rusa iväg till dagis och hämta Jeppe, halkade två gånger på vägen dit. Hem igen och springa i tvättstugan och skriva engelska pre-reflection och sammanställa lite undersökningsresultat.

Drog iväg till Frasses och åt vid sextiden och sen hann vi på Dollarstore och köpa läskig kostym åt Jeppe, han är nämligen bjuden på Halloweenfest! Vi ska prova kostymen idag så ska ni få se ;) Vi handlade lite annat smått och gott där oxå sen for vi på Coop och handlade.

Hem, springa i tvättstuga, natta barn, springa igen i tvättstuga. Sen hade jag tänkt bada Sisu men jag var helt slut så det fick faktiskt vänta tills idag. Vid halv tio insåg jag att min pre-reflection inte var klar och inte heller materialet till statistikuppgiften så jag satte mig och skrev det innan jag och Edvard kollade House.

När jag väntade förra barnet så slängde jag upp magbilder varje vecka från v. 22. Handlar väl inte om att jag är slöare nu, bara det att magen inte är lika snygg den här gången ;) Men igår, i v. 29+2 fotade vi iaf. Bilden till vänster är magen nu och den andra bilden är v.29 när jag väntade Jeppe.


Har jämfört måtten från när jag väntade Jeppe med nu och det ligger ganska lika men ändå en viss skillnad. Kanske man kan hoppas på en flicka ett tag till? ;)

Jag och Anna har varit och promenerat idag, var väl runt 2 timmar igen. Innan det så har jag haft studiegrupp och seminarie. Efter det har jag ätit lite lunch och suttit här och dragit över kort på datorn. Hittade massor med fina från när jag var hos Fanny.



Stoor gäsp :)


Sisu tycker valparna var äckliga, men spännande, fast äckliga men spännande ;)


Silver och Goliath körde en brottningsmatch


Så även systrarna Foxy och Isma



Ari och Goliath tog en power nap. Jag som tyckte Ari var liten ^^


Linus the cat, den alltid lika tålmodige barnvakten :)

Nu sitter jag och väntar på att Edvard å Jeppe ska komma hem. Kl. 17 är det dags för barngympa och sen ska Jeppe bada. Efter maten så har jag lovat att vi ska kolla Harry Potter och lovar man ngt så måste man ju följa det ;) Efter Jeppe har lagt sig ska jag slänga Sisu i badet eftersom att det inte blev av igår. Imorgon skriver vi en hemtenta hela dagen på skolan, jippie...

Köpte förresten en present till Jeppe som han fick när jag varit på Ikea, nämligen en haj! Jeppe blev överlycklig och döpte den genast till Doris ^^ Ha en fin dag allihopa!


Kommentarer
Postat av: Stina

Roligt när du har börjat uppdatera så ofta och roligt även me biler! =)

2010-10-21 @ 16:35:08
Postat av: Carina

Tror att du har en Algot i magen ;)

Kul att du börjat blogga igen

Kram

2010-10-21 @ 18:37:37
Postat av: Alex

du visst köper vi fortfarande julklappar åt varandra hehe.. tänkte säga att jag önskar mig en liten fluffig sak.. typ en sån som på bilderna ;) skämt åsido

2010-10-21 @ 19:22:39
URL: http://svanhem.blogg.se/
Postat av: Lotta

Håller med Stina, Kul att du uppdaterar ofta :)

2010-10-21 @ 20:59:49
URL: http://lotttablom.blogg.se/
Postat av: evelina

Mamma har granskat din mage och konstaterat att du väntar en flicka ;) Har ni förresten kommit fram till några namn?

2010-10-22 @ 21:45:49
URL: http://www.nellan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback