Agility och nallebio.

 

Ny vecka och nya tag. Bara två veckor kvar av mattekursen, känns enormt skönt! Ska läsa engleska och svenska parallellt men det kommer säkert gå finfint.

 

Nåväl, helgen då? Jo, söndag så klev jag upp tidigt. Okristligt tidigt. Hade inte sovit mkt alls. Jag och Anna kom fram till Jokkmokk vid 9.20 eller så. Packade in saker och oss själva i ridhuset och väntade på starterna.

 

Var funktionär i alla klasser förutom dom som Anna körde med Sisu. Sisu ja... Han är bra söt iaf kan man väl säga som summering av loppen ^^ Han har bra fart ibland och så mitt i allt så ställer han sig bara å filosoferar :oP Nåväl, det går säkert bra. Anna gjorde ett bra jobb med han iaf :) Var himla trevlig stämning på tävlingarna, folk bjöd på sig själva och det blev många glada skratt. Så underbart att se riktig glädje på banan, både från hundarna och från förarna, även när det inte går som man tänkt ;)

 

Just innan fyra var det klart och jag, Anna, Helena, Stina och Kadja for och käkade på en restaurang i Jokkmokk innan vi styrde kosan hemåt. Kom hem vid halv åtta eller så, trött men nöjd med dagen. Blev inga bilder och inga filmer heller men det kan jag leva med.

 

Magbild då idag, i v. 30+0, andra bilden är v.30 med Jeppe.

 

Har inte haft ngn lektion eller studiegrupp idag så jag passade på att ta en välbehövlig sovmorgon. Käkade frunch på Alla tiders café med Edvard och sen tog jag och Lotta en härlig promenad med alla vovvarna. Blev lite foton som jag tänkte dela med mig av, klicka för större.

 


Texas, Bobby, Sisu och Ari.

 

Bobby var helt förtjust i Ari och juckade på han heeela tiden, peddohund :oP

 

Efter promenaden så får vi hem och vände i dörren så var det dags att hämta Jeppe. For och köpte nya skor åt han och handlade lite sen hem och äta.

 

Efter maten bestämde Jeppe att vi skulle ha "Nallebio" så det blev det! Vi kollade Harry Potter och hemligheternas kammare i sällskap med (nästan) alla hans mjukidjur, något trångt i soffan ;)

 

 

När filmen slutade så funderade jag på vilka Harry Potterfilmer jag har och bestämde mig för att beställa de jag inte hade. Gick in på CDON.com och insåg att de fem första filmerna i en box kostade 199, den köpte jag direkt! La till film 6 oxå, nu hoppas vi dom kommer snart :)

 

 

Nåväl, imorgon blir det studiegrupp, lunch med Stina och kanske lite rundvandring på stan. Sen blir det att skriva engelska-uppsats och kanske lite matteräknande innan lilla barnet ska hämtas från dagis. Åker direkt till mor och far sen för köttsoppa.

 

 

Nu ska jag kissa hundarna och sen krypa ner i sängen, godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback