Julstöket är bortstökat

Nu börjar det bli vardag igen. Eller, mellandagarna är det ju men jag räknar inte nyårsafton som en stor häftig grej. Visste, det är kul med fyrverkerier men tja, det är inte en stor högtid för mig, mer bleh efter julafton :)



Nåväl, när skrev jag sist? Jo, i torsdags, uppesittarkväll! Vi hade lussekatter, glögg av alla de smaker (choklad och mocca, chili och mandarin, med en touch av cognac och med en touch av lime), knäck, chokladbollar, rischoklad och säkert ngt jag glömt ;)



Vi vann ingenting på våra Bingolotter men vi hade det himla trevligt. Tror Anna började dra sig hemåt vid tvåtiden :) Då hade jag spöat henne i TP ;) Inte många kort blev tagna men jag fick några på myshunden nr. 1 när han gör det han gör bäst, myyyyser!


Dom andra djuren tog det lite lugnare ;)


På fredag var det då julafton. Jeppe var med sin pappa så det var ganska slappt här hemma. Vid tretiden så började vi färden mot päronen och kom fram vid kvart över tre. Hann få en present av Stina innan vi for, den var så sjukt söt att det inte var sant.



Fick en present av Anna just innan vi åkte iväg och den öppnade jag i malmberget, hur kul bok som helst, jag har första delen och den här var lika rolig ^^ Jag gillar verkligen David Batra, skön humor är bara förnamnet!



Kollade klart Kalle Anka med systerdotter sovandes på bröstet, sjukt mysigt <3 Fick ett fint kort på mig, Stina, Lotta, mamma och mommo. Enda gången det är praktiskt med stor mage, behövde knappt hålla lilla Vanessa, hon låg stadigt ;)


Fick såklart lite mer bilder på mosters sötis i Stinas famn:


Var god mat, trevligt sällskap och en mkt fin jul :) Min bäbis fick en julklapp, ett fårskinn och en aktivitetsleksak som ser ut som en valp. Själv fick jag lite godis, strumpor och pengar. Har ju fått av mamma tidigare oxå. Fick en jättefin fönsterkula som lös av Edvard, var en nödklapp då det han beställt till mig inte hunnit komma men jag var nöjd, hade önskat mig en sån ^^

Kom hem från päronen ganska sent och somnade ännu senare. På lördag så kom Jeppe vid tvåtiden sen skulle vi till päronen och äta igen vid fyra. Jeppe fick öppna sina julklappar här först och det var spännande ;) Hade dock glömt kameran i malmberget så det blev inga bilder från det öppnandet. När vi kom till mbgt fick han öppna ännu mer.


I det stora paketet var den en bilbana som involverade hela familjen när den skulle försöka sättas ihop.

Mommo, Jeppe och moffa...


Edvard har anslutit sig. Jag tänker genast på "ju fler kockar..." ;)

Efter vi gav upp med banan och Jeppe bestämde sig för (efter viss påtryckning ffån mig som insåg att 9,5 meter bilbana blir trångt att ha uppmonterat hemma) att lämna tillbaka den och byta till ngt annat. Efter det så bygde vi med play-doh, vissa var mer händiga än andra. Edvard gjorde en pyramid av småååå "tegelstenar"


Det färdiga resultatet:


Fast jag och Jeppe tyckte ju andra saker var roligare ;)


1. "Får jag?"          2. PANG!                             3. Platt :)

Jeppe hade tungan rätt i mun:




Jeppe har fått vara vaken länge nu när vi är lediga, då får även vi sova längre på morgonen ;) Söndag var en riktig slappdag, tog en promenad med Anna och hundarna på dagen och på kvällen hade vi lite mys jag och Jeppson. Kollade på Prinsessan och Grodan och åt lite gotter. Vi hade varit och handlat på Coop och köpt godis där men klant som man är så glömde vi godispåsen vid kassan *suck* Nåja, det gick bra med chips, popcorn, after eight och julmust ^^

På måndag så var det mellandagsreadags! Mamma kom och hämtade Jeppe vid tretiden så han slapp följa med på stan, han är måttligt road av att gå i affärer. Han fick följa med till min morbror som fyllde år och leka med min kusin Nova istället.

Jag shoppade inget speciellt, en bok och lite bebiskläder, har mina aningar om att det är en pojke så det blev blåa saker ^^ Fick sista boken i Hammarbyserien från min bokklubb och pappa fick första boken i serien i julklapp så jag köpte del två när jag hade chansen.



Kom hem vid sextiden, käkade lite mat och slappade lite innan Jeppe kom hem vid halv åtta. Han ville ha Nallebio så det fick han såklart. Tittade Toy Story 3 och käkade resten av godiset ;)


Då var vi faktiskt inne på dagens göromål. Fick en välbhövlig sovmorgon och efter vi hade ätit var det dags för MVC-besök. Sf-måttet var 1 cm större nu och allt såg fint ut. Inget fixerat huvud ännu. Är kallt ute nu, inte alls roligt. Bjöd Lotta på middag och hon kom förbi vid fem med lilla söta fröken Vanessa. Jeppe fick hålla och var lagom mallig ^^ Fotade lite men sätter över korten imorgon istället, ids inte söka sladden nu.

Hoppas ni har haft en fin julhelg, nu ska jag börja uppdatera flitigare igen ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback