Mitt i veckan





Kl. 14.56
Tyckte jag varit duktig att skriva och så hade jag inte skrivit på tre dagar, duktigt :)

Tittade på Bortspolad i lördags, den var bra, som vanligt :) Och nej, jag tittade den inte med Jeppe, det är faktiskt min och Edvards favoritfilm ^^ Tillbringade resten av kvällen med att slå in Elsas present (jag ääääälskar att slå in presenter) och tja, maybe I overdid it, men det blev fint iaf ^^

På söndag var det kalas för hela slanten. Hannah Montata-kalas för att vara exakt då Elsa fyllde 9 och fick bestämma :) Tårtan var enormt god, päronfyllning var en hit! Jeppe for till mommo och moffa efter kalaset och stannade där över natten.

Kl. 18 hade jag uppfödarutbildning och kom hem vid 21.30 eller så. Parning och valpning går jag nu och man blir gladare och gladare över att man inte har en tik ;) Sisu la sig uppe i bokhyllan, han har tagit Gizmos plats. Tyvärr hittar jag inte telefonsladden så jag kan inte visa bild :( Fick sopa golvet innan jag for hem då det var så sjukt mycket grus där mina små odjur legat.

På måndag så tog jag det lugnt. Slängde Mio i badet vid ettiden och var klar vid fyra. For ut och cyklade med Jeppe och vovvarna (dom cyklade inte ;) och for sedan till Jessica och co för lite busande. Kom hem vid åttatiden och badade Sisu, tog sin lilla tid...

Tisdag så var det föra Jeppe på dagis och sen krypa ner i sängen igen. Har inte gjort så mkt mer intressant. Åt hos päronen på kvällen och for sen på träningskväll på klubben. Sisu var duktig och Mio var pipig :oP Körde inte agility med Mio, han var för inriktad på alla andra hundar och hade säkert stuckit. Vi får träna mer i sommar och gå kurs till hösten istället. Har anmält Sisu till fortsättningskursen i agility som börjar snart, det ska bli kul! Kom hem vid nio eller så men kom inte i säng förrän vid ett.

Var seg som sjutton imorse. Cyklade med Jeppe till dagis vid åtta, eller han cyklade och jag promenerade. Kom hem och kröp ner i sängen igen. Klev upp lite senare och gick ut med kräken i slasket. Nu ska dom förbadas idag och sen badas igen på fredag inför Top Dog. Tror inte dom är så smutsiga så det blir att kasta båda i badet ikväll.

Har uppfödarträff ikväll kl. 19 som jag hade tänkt gå på men jag ska satsa på att komma hem till senast 21 så det inte blir så sent att bada dom. Nåväl, nu börjar det bli dags att hämta lilla barnet på dagis. Hittade ett fint kort på Alexandras bilder, det är Jeppe och Alexandras pojkvän David som spelar DS :)


Det gäller att ha tungan rätt i mun ;)

Ha en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback